Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wifi till mobilen samsung galaxy 5


Ceddan

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har en samsung galaxy 5 och så vill jag koppla in mitt wifi i den, men det står "ansluter" få blir den "frånkopplad" . Mitt Wifi står det "inte i intervall, skyddat............"

Jag har även en HTC sensation och där är det inte några problem att surfa via wifi.

Varför är det på detta viset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara att du har DHCP påkopplat och att du därför behöver öka "DHCP Adress range". På svenska att du behöver ändra inställningarna så DHCP-servern kan dela ut fler IP-adresser.

 

Hur man gör beror på vad du har för router. Därför inte lönt att gå in närmare på det innan du meddelat vad du har för router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I telefonen:

Har du ställt in telefonen så den kan ansluta till Wifi, Inställningar / trådlöst och nätverk / Aktivera Wifi

 

Har du det trådlösa nätverket krypterat? I så fall, har du lagt in krypteringsnyckeln i telefonen?

Inställningar / trådlöst och nätverk / Wifi-inställningar

 

Vi tar routern sen om inte detta hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är förberedd precis som den ska. Jag har lösenordsskyddad men den är inknappad. (har 2 telefoner, 1 dator (1 dator till som används ibland) och ett PS3 och det är inte några problem med nått utav dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att först ta bort din wifi anslutning i mobilen, avaktivera sedan wifi i telefonen och aktivera igen, och gör en ny anslutning och försök igen.

Detta har jag råkat ut för någon gång, dock ingen Samsung, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har knappat in krypteringsnyckel på telefonen. Inte bara lösenordet för att starta telefonen.

Vad händer om du stänger av krypteringen på routern tillfälligt och försöker koppla upp dig på Wifi? Fungerar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...