Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur komprimera avi ?


Hallon85

Rekommendera Poster

Jag har ett par dvd som är inspelade från tv med filmer som vi filmat när jag var mindre. Jag vill ha in dem till datorn och har tillslut lyckats få till avi filer, men de är så stora, tex så kan en fil på 15 min vara över 1 gb stor. Vad kan jag använda för program för att göra filerna mindre?

 

Jag har först använt Free DVD Decrypter för att kopiera dvd till datorn. Sen har jag använt Convert VOB to AVi för att göra om vob till avi, jag valde då att de skulle bli xvid.

 

Jag har sökt och sett att många använt VirtualDub för att komprimera avifiler, men jag får det ej att fungera, när jag försöker öppna en fil i VirualDub så står det bara

"Couldn't locate decompressor for format 'xvid' . VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. Directshow codecs, such as those used by Windows media player, are not suitable. "

 

Någon som har förslag hur jag ska göra? Eller tips på ett annat program att kompriera vob till avi så de blir lagom stora på en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat handbrake nu och gjort om vob filen, det blir en.mp4 fil, går det att få avi? Hur ställer jag in det isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...