Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Delning i nätverk


PerE

Rekommendera Poster

Jag har ett litet hemmanätverk med 3 st Window7 och 1st Windows XP.

Det är inga problem att dela ut undermappar men varför kan jag inte dela ut C:\?

 

Gott nytt år!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett litet hemmanätverk med 3 st Window7 och 1st Windows XP.

Det är inga problem att dela ut undermappar men varför kan jag inte dela ut C:\?

 

Gott nytt år!

Per

 

Vad får du för fel? Funkar fint för mig på Win7.

Properties -> Sharing-> Advanced Share -> Share this folder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör exakt så (på svenska) men får svaret: Du har inte behörighet! Men jag är administrator.

Kan inte dela varken c: , d: , Användare eller Program. Allt annars går bra. På de andra får jag valet: Ingen, Hemgrupp eller Personer. Väljer då det senaste och Alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör exakt så (på svenska) men får svaret: Du har inte behörighet! Men jag är administrator.

Kan inte dela varken c: , d: , Användare eller Program. Allt annars går bra. På de andra får jag valet: Ingen, Hemgrupp eller Personer. Väljer då det senaste och Alla.

 

Prova den "långa vägen":

 

control panel->system and security->administrative tools->computer management->shared folders->shares->right click->new share->next->select disk you wanna share->next->if prompted about security, press yes->type in share name->type in description if you want->customize permissions->add "everyone" if you dont allready have it added and give it full control

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset och allt arbete du lägger ned på detta, men tyvärr, Fortfarande samma svar, ingen behörighet.

Jag kör med Windows7 Enterprise, men det borde vara ok.

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset och allt arbete du lägger ned på detta, men tyvärr, Fortfarande samma svar, ingen behörighet.

Jag kör med Windows7 Enterprise, men det borde vara ok.

Per

 

Skumt. Ett sista försök: När du öppnat Adminstrative Tools: Högerklicka på Computer Management o välj "Run as admin.." o fortsätt.

 

Funkar det inte nu känns det som UAC spökar. Kolla tex http://www.optimizingpc.com/windows7/windows_7_useraccountcontrol.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade båda delarna. Nix. Det spelar ingen roll vilken dator jag provar på. Samma svar.

Ger nu upp, får dela ut undermappar i stället.

Tack för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...