Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som vill förklara handlingen i Portal 1 (och 2)?


Martin79

Rekommendera Poster

Har inte riktigt förstått storyn. Spelade först igenom Portal 2 och har nu spelat Portal 1 ca två timmar. Trodde jag skulle få ihop en bättre bakgrund men det verkar inte så (än så länge). Man är en "försökskanin" som vaknar upp i ett rum och ska göra lite tester (händer lite mer efter det).

 

Har dock inte fått svar på varför är man där? Hur kom man dit? Varför ska man testa massa labyrinter/pussel, eller varför vill de att man testar dem? Vad ska labyrinterna användas till efter de testats (måste finnas en anledning att de testas)? Vad är anledningen till att hon gör det? Vem är "Aperture Sciences Enrichment Centers" dvs där man gör testerna?

 

Har inte spelat Half-life som kanske hade hade besvarat mina frågor. Någon som vill ge mig lite mer information och kan svara på mina frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på Google så hittar du säkert det du söker.

 

Annars svårt för oss att hjälpa när du inte ens skriver vilket spel du vill ha hjälp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet heter Portal: http://sv.wikipedia.org/wiki/Portal_%28spel%29

mer känd som Portal Gun (svenska: Portalpistol), som är det verktyg som Portals huvudperson, förökspersonen Chell, har i uppdrag att testa.

eller som det står på den engelska Wikipedia:

The player-character, Chell, is challenged by an artificial intelligence named GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System) to complete each puzzle in the Aperture Science Enrichment Center using the portal gun with the promise of receiving cake when all the puzzles are completed.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på Google så hittar du säkert det du söker.

 

Annars svårt för oss att hjälpa när du inte ens skriver vilket spel du vill ha hjälp med.

 

Spelet heter "Portal" och står både i rubriken och i löptexten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...