Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakt med nätverk men inte nått internet


Ceddan

Rekommendera Poster

Vad beror detta på:

 

 

"dhcp är inte aktiverat för trådlös nätverksanslutning"

 

Pga ovädret så blev jag utan internet, och nu har jag problem att komma igång igen.

Efter support så fick jag information om att jag var tvungen att skriva värden för att överhuvudtaget komma ut på internet (via modem)

Men jag vill ju nu ha ett nätverk (som jag hade för några dagar sen)

Nu har jag kontakt med nätverket, har kontakt med nätverket men inte nån internetkontakt

Vet inte om det är intressant men jag har en D-Link di 524.

//Ceddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dhcp är inte aktiverat för trådlös nätverksanslutning". Dhcp i detta fall har att göra med kontakten mellan din dator och routern. Tydligen fungerar detta.

Du har antagligen tappat din aktivering hos internetleverantören.Skriv ip numret till ditt modem i webbläsaren, antagligen: 192.168.1.1 om du inte har ändrat till något annat. Du får då upp ett fönster som ser som nedan. Sen får du leta i dina papper från din internetleverantör efter vad du ska fylla i den tomma rutan.

 

 

post-124424-0-35910300-1325320927_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Nu efter att jag tryckt manuellt in:

IP adress, nätmask , gateway ds önskad och alternativ och då får jag kontakt med internet. Fungerar som det ska, det var väl så att jag har en statisk IP adress och inte en dynamisk (för eller nackdelar...men nu är det så)

Tack för hjälpen.

Nu kan jag fira nyår och släppa problemet med ett inte fungerande nätverk.

 

//Ceddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...