Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDMI


Juni_82

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett problem med min grafik efter att jag kopplade datorn till tvn via en hdmi sladd. Man ser allt lite suddigare e och fönstrena har liksom bytt utseende. Förut så ändrades inställningarna tillbaka automatiskt när jag kopplade ur hdmi sladden men det gör det inte längre. Vet inte hur jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i Kontrollpanelen/Bildskärm/ÄndraBildskärmsinställningar/

 

Antagligen har upplösningen blitt fel när du drog ut kontakten. Ändras upplösningen till 1440*900 eller till något som ger bättre bild, brukar även stå ett rekomenderat värde för upplösning.

 

Bästa upplösningen är beroende av vad du har för skärm och kan därför variera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i Kontrollpanelen/Bildskärm/ÄndraBildskärmsinställningar/

 

Antagligen har upplösningen blitt fel när du drog ut kontakten. Ändras upplösningen till 1440*900 eller till något som ger bättre bild, brukar även stå ett rekomenderat värde för upplösning.

 

Bästa upplösningen är beroende av vad du har för skärm och kan därför variera.

 

Har provat det och har dom rekomenderade inställningarna. Har även installerat om windows men det är frtf likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man på något sätt ta ett kort på det som man har på skärmen just i det tillfället. Så kan jag visa vad jag menar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, en skärmdump kan du ta genom att trycka på Alt+PrntScreen. Följt av att du startar Paint och väljer Klistra in. Om det är Windows 7 finns dessutom programmet Skärmklippverktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...