Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bug i W7 ?


bowile

Rekommendera Poster

Har ny dator med W7. När jag vill stänga Windows Live Mail med krysset uppe till höger så blir all genvägar på skrivbordet färgade och det är totalt stopp.

Genom att klicka på någon genväg och komma till en vebbsida så kan jag den vägen stänga av. Dock ligger en del felaktigheter kvar på skrivbordet så jag får starta mail igen och göra som så här....

Klickar uppe till vänster och öppna en flik där det finns avsluta.

MEN jag är så van vid krysset så varannan gång glömmer jag så det hakar upp sig.

Är det fler som har råkat ut för detta och finns det någon lösning på detta problem ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är det ingen som varit med om detta.

Min slutsats är att du har fel på den nya datorn. Ta och fotografera det som händer med en digitalkamera.

Ta sedan och lägg över fotona på en CD och bifoga datorn tillsammans med en beskrivning, högst en A4 av vad som händer när du lämnar in den för reparation.

På garantin.

 

Vilket fabrikat är det? Vilken modell är det?

 

(Jag har haft 4 bärbara datorer på jobbet.

En krånglade direkt, tappade datum så den hade fel datum när den startade. Det var spricka i moderkortet. Dessutom byttes hårddisken.

En annan började krångla efter ca 1 år. Också på den var det hårddiskskada. Så 50% strulade inom 1 år. De som fungerat utan problem är en Compaq och en HP. De som krånglat är en IBM och en Dell)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter som något blivit galet med Windows systemet, antingen korrupta filer beroende på något fel på hårdvaran eller ja fel på någon hårdvara.

 

Har du möjlighet att spara undan dina privata filer, foton, dokument etc. på ex. USB minne eller USB disk, så gör detta innan du lämnar in den. Håller med jannejanne där.

Du har en ny dator och då skall den inte bete sig så där.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej och tack för tips

Har kontaktat Microsoft som hänvisar till butiken där jag köpt datorn. Dom förstår inte vad som gått snett

Att frakta datorn dit för genomgång är för krångligt

Jag föredrar att leva med problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vAD ANGES I loggboken eventvwr.msc) vid tidpunken för dessa problem?

 

Har någon installerat extra "themes" på dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...