Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-skärm och HDMI


karlp

Rekommendera Poster

Hej

 

Har kopplat samman min tv och dator via hdmi. Allt verkar fungera, enstaka kort, video, ljud mm. MEN jag kan inte få bildspel att fungera. Någon som har lite tips.

 

Bästa hälsningar Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt TV som din primära skärm så kommer det nog att fungera som du önskar. Problemet är nog att TVn är din sekundära skärm och programmen är slarvigt skrivna.

 

Det kan även fungera om du ställer om att datorn ska klona primära skärmen till den sekundära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har samma problem. Men finns det ingen annan väg än att sätta TV:n som primär bildskärm eller klona datorskärmen? Problemet med kloning i mitt fall är att datorskärmen är VGA och TV:n digital via HDMI. Blir alltså problem med upplösningen. Jag vill helst slippa hålla på och byta primär skärm och flytta över skrivbordet varje gång jag vill visa foton på TV:n. Det skumma är ju att det bara är när man visar bildspel som det hoppar tillbaka till datorskärmen och visas där. I övrigt visas allt så fint i TV:n, om man väl "dragit över det dit".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med rätt program borde det gå, helt enkelt om den som programmerat programmet tänkt efter så borde det gå.

 

Har dock inget tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju en väg att gå; att prova ett annat bildvisningsprogram som visar bilderna på den aktuella skärmen. Jag har kört "Windows fotovisare" i Windows 7. Är det någon som har ett tips på ett gratis och bra fotovisningsprogram, som alltså visar bilderna på "rätt" skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...