Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej få nån anslutning


Martassen

Rekommendera Poster

 Jag tror jag har trådlöst men kör kabel ifrån datorn till bredbandsuttaget i min hall. I går kväll ser jag att jag inte får någon anslutning till Internet. Jag ringde supporten på bredbandsbolaget och dom visste inte vad som kan va fel.

 

Jag har provat att avaktivera norton och jag har även provat starta i felsäkert läge men får ändå ingen anslutning.

 

E väldigt teknikt okunnig på detta området.

Vad kan va fel och vad kan jag göra? Min 4 årige son vill gärna kunna komma ut på nätet så jag vill gärna försöka fixa det så fort som möjligt ?

 

Jag har en stationär dator. Kör Windows Vista.

 

Tacksam för hjälp!

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Van händer om du i kommandotolken skriver: ipconfig /all

Du skriver du har bredbandsuttag i hallen. Du måste väl veta om det går via vanliga telenätet, fiber eller trådlöst till en mobilmast?

Det ser även ut som du har problem att installera modemet med anledning av utropstecknen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bredband ifrån bredbandsbolaget. Jag tror jag har trådlöst men kör kabel ifrån datorn till bredbandsuttaget i min hall. I går kväll ser jag att jag inte får någon anslutning till Internet. Jag ringde supporten på bredbandsbolaget och dom visste inte vad som kan va fel.

 

Jag har provat att avaktivera norton och jag har även provat starta i felsäkert läge men får ändå ingen anslutning.

 

E väldigt teknikt okunnig på detta området.

Vad kan va fel och vad kan jag göra? Min 4 årige son vill gärna kunna komma ut på nätet så jag vill gärna försöka fixa det så fort som möjligt :-)

 

Jag har en stationär dator. Kör Windows Vista.

 

Tacksam för hjälp!

 

Se bifogade bilder

Det verkar vara något problem med drivrutinen för nätverkskortet (Nvidia nForce Networking Controller) och det är själva grunden till att kunna få en nätverksanslutning att fungera. Om det är en märkesdator, t ex HP eller Dell, så installera chipset- och/eller LAN-drivrutiner som du hämtar på företagets webbplats. Om inte, så hämta drivrutiner från moderkortstillverkaren eller från Nvidia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att köra windows systemåterställning och därefter funkar det :-)

Jag tryckte F11 tror jag vid uppstart och sen stod den och tugga en stund och sen funka uppkopplingen. Har inte gjort nåt mer än gjort en systemåterställning av Windows 9 december. Varför kan det nu helt plötsligt funka?

Hur kan detta bli så? Har det hänt nåt när jag kört Windows uppdate?

 

Dock ser utropstecknen likadana ut som på bifogad bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...