Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlösa tangentbord


krila

Rekommendera Poster

Hej

Jag och min sambo skall köpa nya datorer till vår lilla hemmanätverk. Vi vill gärna ha trådlösa tangentbord, mus osv. Sitter och jobbar väldigt nära varandra. Kan det blir problem med störningar mellan våra datorer om vi satsar på trådlöst? Vi funderar även på alltiettdatorer. Är det någon som har ett snabbt svar på detta.

Krila

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sällan problem med konflikt mellan t-bord nu för tiden. Jag sitter i ett kontorslandskap med säkert 30-40 trådlösa tangentbord. Och vi har inte märkt några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag och min sambo skall köpa nya datorer till vår lilla hemmanätverk. Vi vill gärna ha trådlösa tangentbord, mus osv.

Det tror jag inte blir något större problem för de arbetar med olika kanaler.

 

Något som blir ett större problem är att om man kör både möss och tangentbord trådlöst så gör man inget annat till slut än och byta batterier. För några år sedan körde via allt trådlöst men vi tröttnade. Var det inte problem med batterier så slutade den trådlösa kontakten mellan dator och tangentbord/mus och fungera.

 

Mitt tips är, kör med tråd för det fungerar alltid. Trådlöst fungerar långt ifrån alltid.

De som blir glada med alla trådlösa prylar är batteritillverkarna. Glöm uppladdningsbara batterier för då får man byta batterier ännu oftare. Är det längden på USB-kablarna som är problem så köp en USB-hubb och lägg bakom skärmen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tune, kör med liten trådlös mus och två uppladdningsbara batterier som får omvartannat sitta i musen. Batteriet håller i kanske två månader vid normal (vad nu det är) användning. NiMH med hög kapacitet som inte laddas ur av sig själva givetvis. Tycker jag fungerar bra.

ja som dessa

http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-batterier/nimh-batterier/standardbatterier/gp-recyko-aa-batterier-p42102

Lite dyrare än vanliga NiMH men ack så mycket bättre.

 

Eller så har man laddstation.

 

men sant som du säger, USB fungerar bättre, om det är bärbar dator satsa på en trådlös mus du enkelt kan ta med och ett trådbaserat tangentbord.

 

Till frågan, nej de kommer inte störa ut varandra. Det ska gå bra att använda bredvid varandra. De paras med varandra, känner igen varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tune, kör med liten trådlös mus....

Har provat både stor tangentbord/muscombo från Microsoft och liten mus från Logitech och båda var en besvikelse så jag tänker fortsätta med tråd tills vidare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att Logitech M505 har extremt lång batteritid och det är snart två år sedan jag köpte denna och ännu inte behövt byta batterier. Och jag använder den hela tiden till min laptop.

 

Ett litet fack för USB-radiosändaren i musen också, när man skall ta med sig datorn.

Hittills inte ett underlag som den inte funkat på för mig. Hyfsat bra räckvidd också.

 

På stationära använder jag Logitech MX518 trådad och konfigurerat upp extraknapparna så dom passar mig för olika program. Ja det går att konfigurera vickning vänster/höger av scrollhjulet på M505 också. Man måste då ladda hem och använda Setpoint programmet från Logitech.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...