Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kan ej se inbäddade youtubeklipp på t.ex. bloggar?

mrcreosote

Recommended Posts

Ja som det står i rubriken, jag kan ej se inbäddade youtubeklipp på t.ex. bloggar.

Där klippet skulle synas i bloggen är det tomt och vitt.

Jag har IE9 64-bitars. Har uppdaterat java och flash, mm.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Hur fungerar det om du i stället använder 32-bitars IE?

Har du kollat att IE anser att Flash är installerat och aktiverat, Internet-alternativ - Program - Hantera tillägg?

Nej det funkar inte heller i 32bitars, och ja det står att shockwave flash object är aktiverat.

//eforum.idg.se/topic/333596-flash-player/

Förslag på att använda en särskild "Uninstall" innan förnyad installation, samt några inställningar i IE att kolla: http://kb2.adobe.com/cps/191/tn_19166.html

Om det inte hjälper så finns det många förslag på sidan http://forums.adobe.com/thread/831823 vissa åtgärder verkar hjälpa vissa personer och andra åtgärder hjälper andra så det är nog bara att börja pröva vad som hjälper din dator.

Har testat allt som står i de trådar du tipsar om, inget hjälper, och så verkar det ju vara för många andra också i trådarna tyvärr? Vad skumt?

Något med flash verkar det ju vara? Jag får ju på andra sidor också meddelanden om att jag måste ladda ner flash, fast jag har ju senaste versionen!

Hasr testat med 32-bitars IE också hjälper inte.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag är fortfarande förbryllad över detta. Har som sagt provat alla tips och råd jag har hittat på nätet, och på adobes egna sidor : av och ominstallerat flash, active-x filtering, kollat att det är aktiverat i "hantera tillägg", kört IE i både 64-bits och 32-bits läge, mm och inget hjälper.

Något med flash är det ju - kan detta också vara orsaken till att jag inte kan "dra och släppa" flera kort/filer på en gång i Windows live skydrive, och när jag ska bifoga dokument i hotmail, som jag kunde förut?

Jag tror det hänger ihop! Flashfel i båda fallen?

Har du återställt inställningar i IE till standardvärdena?

Har du inaktiverat antivirusprogrammet?

Har du prövat med någon annan webbläsare?

1. ja - hjälper inte.

2. Ja, hälper inte (provade inte att starta om datorn - måste man det?)

3. Ja, funkar i FF. (Men jag skule ändå vilja veta varför det inte funkar i IE?)

Vet inte, det beror på hur Norton är skriven.

Har du någon annonsblockeringsfunktion i Norton eller som separat tillägg? För en inbäddad Flash kan ju upplevas som en annons. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071023170640AAXj80N

Popup-blockerare i IE eller separat?

http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=4a8822ac919310bf&hl=en

Hittar inte inställningarna för annons blockering i Norton, trots ivrigt googlande? Får mest bara träffar från typ 2004 om sådant...

Popuppblockerare i IE hjälper inte att stänga av heller.

http://salukitrix.wordpress.com/

En blogg med inbäddade Youtubevideoklipp i Html 5 De flesta fungerar för mej men frågetecken för ljud ,hörs inget.

Verkar vanligt med inbäddade klipp i HTML.

Antar att exempelvis SVTplay fungerar för dej d.v.s att problemet endast gäller inbäddade klipp.

LARSAS

Ovan gällde för Vista 32 bitar .I win 7 64 bitar IE32 och IE64 så fungerar de och med ljud .Men var tvungen att installera Web M .Högerklicka på videon ---Om HTML5-- installerastöd för WebM....... -- Starta om datorn

Jo jag kan se och höra de inbäddade klippen i den bloggen, och svtplay fungerar ja.

Men andra bloggar funkar inte, och inte vissa tube-sidor med mindre rumsrent innehåll heller, :blush::blush: då det står att man måste installera/uppdatera flash, osv.

Kan det då snarare vara "deras fel" ?

och inte vissa tube-sidor med mindre rumsrent innehåll heller, :blush: :blush: då det står att man måste installera/uppdatera flash, osv.
Mycket vanligt sätt att infektera datorer är att påstå att Flash etc behöver installeras/uppdateras för att ett (påhittat) klipp ska kunna visas, men länken för installationsfilen går till en skadlig fil.

Kan du länka till någon sida med barnvänligt innehåll?

Mycket vanligt sätt att infektera datorer är att påstå att Flash etc behöver installeras/uppdateras för att ett (påhittat) klipp ska kunna visas, men länken för installationsfilen går till en skadlig fil.

Kan du länka till någon sida med barnvänligt innehåll?

Nej, den barnförbjudna sidan funkar också i FF, så det är inget skumt med det, ingen falsk uppdaterings/hämtnings varning utan det är bara i IE som det inte funkar. Skumt.

Denna blogg kan jag inte se de inbäddade klippen i. wheresmykey.blogg.se/

Koden ser ut så här:

<div class="entrybody">
<iframe type="text/html" src="http://www.youtube.com/embed/pey29CLID3I"
frameborder="0" height="315" width="420" allowFullScreen="1">
</iframe>
</div> 

Så något som stoppar IFRAMES kanske. Jag har för mig att det ska finnas någon sådan inställning i Internet-alternativ.

När jag kopierar adressen till youtube klippet och klistrar in blir det dels direkt helskärm och så står det att "klippet innehåller material från SME, och det begränsas från uppspelning på vissa webbplatser" ???

testade ända inställningarna för iframes men det hjälpte inte. Och datorn skrek att det var en säkerhetsrisk!!

Okej, men bloggen jag gav som exempel funkar ju inte ett enda inbäddat youtubeklipp, och alla kan väl knappast vara såhär upphovsrättskyddade? Vore ju en sanslös slump i så fall?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...