Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem i minecraftserver


funderaren

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har gjort en mineecraftserver som kör bukkit 1.0.1 och för mig funkar det hur bra som helst att logga in på den.

Jag har använt portforwarding på port 25565 och jag är ganska säker att jag har gjort rätt

och nu

*kommer jag inte in på 192.168.0.1 längre(???) även fast nätet funkar utmärkt.

*har inte min kompis kunnat logga in på min server(error connection timed out :connect)

det är främst att han inte kan logga in på servern som får mig att undra, han kunde inte det när jag kunde komma in på 192.168.0.1 heller.:(

igår provade jag portforwardingtestet på yougetsignal .com och då stod det att porten var öppen och att allt funkade som det ska.

nu har jag även provat på ett annat test eftersom att yougetsignal.com verkar vara nere och då kunde den inte hitta porten(192.168.0.1 funkade inte då)

kan det vara en brandvägg som är lite dum?

jag har satt in rätt ipadress i properties-filen.

vad tror ni är fel?

 

Tillägg:

jag har en dlink DIR635.

kom på att jag kanske borde berätta det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver öppna portar både i routern och i datorns brandvägg.

 

Ska 192.168.0.1 vara routerns inställningssidor?

När det inte fungerar att nå dem så kolla att datorn verkligen anser att det är rätt IP-adress genom att i Kommandotolken skriv:

 

ipconfig /all

 

och kolla vad det står efter "Standard gateway".

Kan det vara så att routern har problem med att fungera (vissa funktioner slutar svara) när du inte når routerns inställningssidor men att det börjar fungera igen om du startar om routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Hej!

Jag har gjort en mineecraftserver som kör bukkit 1.0.1 och för mig funkar det hur bra som helst att logga in på den.

Jag har använt portforwarding på port 25565 och jag är ganska säker att jag har gjort rätt

och nu

*kommer jag inte in på 192.168.0.1 längre(???) även fast nätet funkar utmärkt.

*har inte min kompis kunnat logga in på min server(error connection timed out :connect)

det är främst att han inte kan logga in på servern som får mig att undra, han kunde inte det när jag kunde komma in på 192.168.0.1 heller.sad.gif

igår provade jag portforwardingtestet på yougetsignal .com och då stod det att porten var öppen och att allt funkade som det ska.

nu har jag även provat på ett annat test eftersom att yougetsignal.com verkar vara nere och då kunde den inte hitta porten(192.168.0.1 funkade inte då)

kan det vara en brandvägg som är lite dum?

jag har satt in rätt ipadress i properties-filen.

vad tror ni är fel?

 

Tillägg:

jag har en dlink DIR635.

kom på att jag kanske borde berätta det

 

Om din kompis försöker komma in med 192.168.0.1 Så kommer det naturligt vis ej gå, Jo varför inte.Jo för att du använder DIN Adress som du egentligen ska logga in med. Gå in på följande eller liknande:  whatsmyip.org  

Är du 100% På att du inte har nån Brandvägg/Virusprogram som tror att det är nåt virus/ligger och stör? 

Har du portforwardat den med TCP/UDP eller bara TCP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...