Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalmottagare - vilka kanaler får vi mer än standardutbudet?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Är sugen på att införskaffa en digitalmottagare som den här:

 

http://snipurl.com/219ramr (förkortad länk)

 

Min undran är då om vi får in kanalerna som nu är kodade?

...förstår att betalkanalerna inte är aktuella.

 

Ovanstående digitalmottagare kan enligt instruktionen på kartongen lagra 1000 kanaler, men det känns lite utslängt om vi kommer att få in samma kanaler som tidigare. Här två mil utanför stan har vi tappat några kanaler som vi tidigare kunde se när vi bodde i stan.

 

Följande kanaler har vi i nuläget tappat:

 

Kanal 8, Kanal 9, TV 10, TV 11, TV4 Sport och Barnkanalen

 

Tack för hjälpen på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se så finns det ingen kortplats, så då är det ju enbart dom fria kanalerna som gäller, men bl.a. barnkanalen ska ni få in också.

post-13429-0-38134100-1324196613_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laso har helt rätt. Utan kortplats blir det inga fler än de som visas i bilden inlägget.

 

Sedan är jag fundersam på om man idag ska skaffa mottagare som inte har stöd för DVB-T2, du får exempelvis inte in SVT HD utan DVB-T2 stöd.

 

men å andra sidan, de PVR-mottagare med DVB-T2 och programkortsplats är dyrare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tack för svaren!

 

Det är mest kanalerna som vi har tappat härute, som min sambo saknar. Dom kanalerna borde räknas som fria kanaler, eftersom vi inte hade någon box eller liknande inne i stan.

 

HD-kanaler och betalkanaler är för tillfället inte aktuellt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanal 8-11, liksom 4 Sport, är betalkanaler. Att ni inte behövde någon box för dem i stan berodde nog på att fastighetsägaren var snäll och betalade för dem samt skickade ut dem som analoga kanaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laso har helt rätt. Utan kortplats blir det inga fler än de som visas i bilden inlägget.

 

Sedan är jag fundersam på om man idag ska skaffa mottagare som inte har stöd för DVB-T2, du får exempelvis inte in SVT HD utan DVB-T2 stöd.

 

men å andra sidan, de PVR-mottagare med DVB-T2 och programkortsplats är dyrare...

 

HD har väl inte riktigt slagit igenom än, även om dessa kanaler lär komma mer och mer, men man måste ju tyvärr ha extra utrustning till dessa, och detta kostar ju extra pengar varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...