Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mailprogram/klient mest lika Outlook Express till Windows 7?


PC Senior

Rekommendera Poster

Jag har börjat vänja mig med W7, men har svårare med Live mail och laddade istället ner Thunderbird. Finns det något annat som är mera lika Outlook Express till Windows 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den vanliga Outlook förstås, men ärligt talat, så vet jag inte, man får nog leta upp någon av alla som finns och jämföra lite.

 

Tycker TB fungerar utmärkt, kör med den själv sedan många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prövade, för några år sedan, Thunderbird. Mest bara för att jag hade Firefox som webläsare och tyckte det skulle passa bra.

Upplevde Thunderbird som i det närmaste identisk med Outlook Express. En enkel e-postklient som gör sitt jobb mycket bra. Finns tillägg som medger att man kan hantera mötesinbjudningar från Outlook.

Ytterligare en likhet med OE är att man kan spara sina meddelanden som .msg.

Dock har jag inte fått Tb att fungera mot Exchange, även om det påstås ska gå..

 

Givetvis har jag hållit mig fast vid Thunderbird sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prövade, för några år sedan, Thunderbird. Mest bara för att jag hade Firefox som webläsare och tyckte det skulle passa bra.

Upplevde Thunderbird som i det närmaste identisk med Outlook Express. En enkel e-postklient som gör sitt jobb mycket bra. Finns tillägg som medger att man kan hantera mötesinbjudningar från Outlook.

Ytterligare en likhet med OE är att man kan spara sina meddelanden som .msg.

Dock har jag inte fått Tb att fungera mot Exchange, även om det påstås ska gå..

 

Givetvis har jag hållit mig fast vid Thunderbird sedan dess.

 

TB ser bra ut men verkar sända direkt så man får spara först om det sk vara som jag hade det i OE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TB ser bra ut men verkar sända direkt så man får spara först om det sk vara som jag hade det i OE.

Ja, så kan det nog vara. Har aldrig förstått detta med att inte skicka direkt?

På den tiden när det var olika taxa för internet, dagtid/kvällstid kunde det ju finnas en ekonomisk anledning att skicka många och stora meddelanden på kvällstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så kan det nog vara. Har aldrig förstått detta med att inte skicka direkt?

På den tiden när det var olika taxa för internet, dagtid/kvällstid kunde det ju finnas en ekonomisk anledning att skicka många och stora meddelanden på kvällstid.

Det är en vanesak, men import från OE verkar svårt, än värre från en annan dator, kan man även se att andra skriver om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge som man installerar Thunderbird i samma dator som man har Outlook Express installerat så är det väldigt lätt att få över mejlen eftersom Thunderbird importerar dem under installationen. Har du möjlighet att installera Thunderbird i gamla datorn?

 

Se om du hittar bra tips i tråden Guide - flytta och säkerhetskopiera epost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en vanesak, men import från OE verkar svårt, än värre från en annan dator, kan man även se att andra skriver om.

Svårt? Berätta här vad som blir fel så löser vi det, steg för steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Svårt? Berätta här vad som blir fel så löser vi det, steg för steg.

Inte svårt men tidsödande, jag klonade och fick med allt, nu vill jag göra samma till en extern disk fvb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...