Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur stänger man Express GateH


Pellepop

Rekommendera Poster

Hejsan,,o ursäkta om jag lagt denna fråga fel!Jag har en minipc ASUS (1002tror jag den heter)med snabbstartprogram o vridbar touchskärm.Snabbstartprogrammet heter ExpressGate.Hur o var stoppar man det?Förmodar att det är vid uppstart o inne bland de beryktade F knapparna=)Hoppas nån vet..MVH Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag är inne på Bios(F2)så hittar jag inte tools..men ""on board programs"eller nåt liknande.Där finnsbla bluetooth,men ingen expressgate?Någon som vet mera hur man step by step gör?MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tidigare en stationär dator med ett Asus P5Q moderkort. Där kunde man avaktivera Express Gate i bios.

 

Gå in i Kontrollpanelen och se om du kan avinstallera det där. Nu har du skrivit vilket operativsystem du har så kan inte ge dig steg för steg hänvisning, men det kanske inte behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..feel av mig!32 bit W7 ska det var!Har hittat nåt som heter Boot Booster..är det tro ett annat n amn för ExpressGate..för det hittar jag på BIOS.Står följande i instruktionsbok:The Boot Booster item in BIOS setup helps shorten your Eee PC bootup time!..slut citat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boot Booster känner jag inte till, men det har nog inget med Express Gate att göra.

 

Klicka på start(win ikonen)och skriv i sökfältet "Program". Klicka på alternativet "Program och Funktioner", som borde komma upp.

 

Finns Express Gate med i listan över program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyärr inget "expressGate"eller någon annan aktör än miccrosoft gällande detta vi pratar om!Konstigt..så då verkar den ligga "djupare" o kanske inte går att stänga av?Den kopplar heller inte numera upp sig gentemot webbläsarens srver heller(splasch)Får bara ett meddelande att dator inte hittar (splasch webläsare)Stor ide att ha detta "skrutt" på sin dator!När man vänder skärmer utåt så använder jag hur som helst endast W7 touch..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag ingenting. När du öppnar Program och Funktioner kommer det en lista på alla program som är installerade på datorn. Där kan man sedan avinstallera det man inte längre vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asus Expess Gate är inbyggt på moderkortet och är helt oberoende av installerade OS. Det kan stängas av i BIOS. Hur varierar troligen mellan olika BIOS-versioner så exakt var kan jag inte säga för din version. I min och min frus datorer är det under tools menyn (M3A78-CM och M4A78-VM).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asus Expess Gate är inbyggt på moderkortet och är helt oberoende av installerade OS. Det kan stängas av i BIOS. Hur varierar troligen mellan olika BIOS-versioner så exakt var kan jag inte säga för din version. I min och min frus datorer är det under tools menyn (M3A78-CM och M4A78-VM).

 

Det är vad jag redan har föreslagit, men Pellepop hittar inget i bios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog förtydliga mig!Det finns INTE i BIOS o det finns INTE i program o det finns inte på msconfig!?Konstigt men sant!MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Asus Laptop har det Express Gate slutat fungera av sig själv vid uppdatering av BIOS. Inget jag saknade för jag har aldrig använt det. Bara blivit iriterad någon gång när jag tryckte på fel startknapp och skräpet startade

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...