Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDMI not connected. Ljudet fungerar inte


guran604

Rekommendera Poster

Hej

 

Ljudet från HDMI utgången har slutat fungera. Tror det hände i samband med att jag uppdaterade grafikdrivrutinerna. I uppspelningshenheter står det att den ej är ansluten. Grafikkortet är ett Nvidia GeForce 9200M GS.

 

What to do?

 

En liten tilläggsfråga. Finns SPDIF bara som optisk eller finns det någon elektrisk version? Det finns ett alternativ i uppspelningsenheter som är SPDIF som ska gå via hörlursuttaget. Men när jag tittar in i hörluraruttaget så ser det inte ut att finnas något som kan lysa där inne. Bara lite plåt längst in.

 

MVH

Gustav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hu jag ska få tag på de gamla drivrutinerna. Har kollar runt lite på nvidias hemsida, och sökt lite på google men inte hittat något som jag tyckte verkade lämpligt att installera. Vet inte heller vad de gamla hette. några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hu jag ska få tag på de gamla drivrutinerna. Har kollar runt lite på nvidias hemsida, och sökt lite på google men inte hittat något som jag tyckte verkade lämpligt att installera. Vet inte heller vad de gamla hette. några tips?

 

Drivrutinen finns säkert att hämta hos dataleverantorens supportsida .Det rör sig ju om en bärbar dator.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinen finns säkert att hämta hos dataleverantorens supportsida .Det rör sig ju om en bärbar dator.

 

LARSAS

 

Laddade ner både gamla grafik- och ljuddrivrutiner. Men det står fortfarande att hdmi inte är inkopplad :/ Några andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...