Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nero brännder ej på cd


theresen

Rekommendera Poster

hej.

 

har nerovision express SE 3.1.0.0

 

har funkat utan problem innan men sen började den krångla för ett tag sen och ville inte bränna cd skivor men den brände dvd.

jag formaterade om datorn i somras och har kunnat bränna dvd utan problem men nu vill den inte bränna cd igen, första gången jag provar efter formateringen.

 

mina skivor heter traxdata cd-r

har provat andra märken också, de funkade inte heller

 

vad kan vara felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med annat brännarprogram som förslagsvis cdburnerxp eller imgburn?

Även om du inte vill ha annan programvara kan det vara bra som felsökning, att lokalisera orsaken till brännaren eller programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provade med windows media player, det funkade men det blev inga mappar på den skivan och jag la in mappar men det blev inget.

finns en knapp där det står skapa mapp, tänkte man kanske får göra det själv för även om jag lägger in som mapp så blir det inga mappar i låtlistan utan de blir till en enda stor klump, men det går inte att trycka på den knappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet var inte att läsa skivor utan att bränna dom

 

men det löste sig. jag provade att bränna som datacd ist och det funkade.

 

tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

Jag undrade hur det var med läsning för om vare sig läsning eller skrivning av CD fungerade så kunde det vara så att någon del, t ex lasern, som bara används till CD-skivor var trasig eller smutsig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...