Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Otroligt seg internetuppkoppling


jonnybravo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har sedan ett par dagar drabbats av väldigt segt bredband. Detta har inte varit något problem tidigare. Har Com Hem som leverentör. Jag har testat alla deras rekommendationer (starat om modem etc.), samt testat att ladda ner en annan webbläsare (kör normalt med IE 9 och har nu testat Google Chrome men samma resultat). Problemet är felanmält hos Com Hem som skall analysera det hela. Frågan är om det kon bero på något annat? Kan man få in något skit i datorn som orsakar det hela? Mätningen på bredbandskollen.se ger väldigt låga resultat (mellan 0.01-0.40 på ner hastighet och 1.10-1.12 på upp hastighet). Nån som har några tips?

 

Med vänlig hälsning

 

Jonnybravo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också drabbats av samma sak hemma sedan natten till idag. Mäthastigheterna ligger under 1 mb/s ner och runt 1-strecket upp. Har testat att mäta på andra datorer i huset och det är samma problem.

 

De håller på att gräva fiber ute i gatan men det ska inte dras in förän runt julafton. Konstigt att det skulle börja påverka mitt i natten då ingen jobbar.

 

En annan sak som är konstigt är att när jag kollar i loggarna för min router ser jag att min dator har väldigt många TCP och UDP-kopplingar, runt 35 st TCP och 15 st UDP. Jämfört med de andra datorerna på nätverket som bara har typ 4 max. Förstår inte vilka program på min dator som har så många kopplingar.

 

Har en D-Link DIR-615 om det spelar någon roll. Har kört igenom standardbehandlingen med omstarter av router och modem, funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet är nått strul hos Comhem.

 

Jag har normalt 6,5 tilll 6,9Mbit/s på TP-test. Men en dag för nått år sedan var internet segt, körde TP-test och fick 0,04Mbit/s.......

Eftersom vi har flera datorer och kör XP, Vista, Mandriva linux, Slackware linux och alla samma problem så var det inte i nån dator.

Plockade bort routern WRT54GL och körde en dator direkt mot ADSL-modemet.

Samma problem.

Köpte nytt ADSL-modem D-link DSL-320B nästa dag och satte in på kvällen när jag var hemma efter jobbet.

Samma problem

Nu blev jag riktigt trött på det hela.....och la av med fixandet.

 

Nästa dag funkade det normalt igen med 6,5Mbit/s i TP-test

Också med gamla modemet D-link DSL-300i köpt ~2002.

 

Så jag gissar på leverantörsstrul.

Har du COMHEM ADSL eller COMHEMs kabel TV/Internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet är nått strul hos Comhem.

 

Jag har normalt 6,5 tilll 6,9Mbit/s på TP-test. Men en dag för nått år sedan var internet segt, körde TP-test och fick 0,04Mbit/s.......

Eftersom vi har flera datorer och kör XP, Vista, Mandriva linux, Slackware linux och alla samma problem så var det inte i nån dator.

Plockade bort routern WRT54GL och körde en dator direkt mot ADSL-modemet.

Samma problem.

Köpte nytt ADSL-modem D-link DSL-320B nästa dag och satte in på kvällen när jag var hemma efter jobbet.

Samma problem

Nu blev jag riktigt trött på det hela.....och la av med fixandet.

 

Nästa dag funkade det normalt igen med 6,5Mbit/s i TP-test

Också med gamla modemet D-link DSL-300i köpt ~2002.

 

Så jag gissar på leverantörsstrul.

Har du COMHEM ADSL eller COMHEMs kabel TV/Internet?

 

Jag har Com Hems kabel TV 7-10Mbit/s. Måste nästan vara nåt strul hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också drabbats av samma sak hemma sedan natten till idag. Mäthastigheterna ligger under 1 mb/s ner och runt 1-strecket upp. Har testat att mäta på andra datorer i huset och det är samma problem.

 

De håller på att gräva fiber ute i gatan men det ska inte dras in förän runt julafton. Konstigt att det skulle börja påverka mitt i natten då ingen jobbar.

 

En annan sak som är konstigt är att när jag kollar i loggarna för min router ser jag att min dator har väldigt många TCP och UDP-kopplingar, runt 35 st TCP och 15 st UDP. Jämfört med de andra datorerna på nätverket som bara har typ 4 max. Förstår inte vilka program på min dator som har så många kopplingar.

 

Har en D-Link DIR-615 om det spelar någon roll. Har kört igenom standardbehandlingen med omstarter av router och modem, funkar inte.

Om du stänger av din dator som har så många kopplingar, blir internetanslutningen då bättre för de andra datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt.

Ok, hur vet om det är så? Har skannat igenom datorn med Norton som inte hittar nåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du flera datorer som använder samma internetanslutning? För i så fall kan man ju kolla genom att bara ha en dator ansluten i taget och se efter om det blir samma hastighet med alla.

 

Du bör ha något antispionprogram installerat också samt köra någon online-skanning, se min webbsida http://sites.google.com/site/ceblstockholm/home för länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...