Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC till TV med HDMI


wobbin

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har problem med att få ljud när jag tittar på film via hdmi-kabel från min PC till TV:n. Allt har gått bra och ljudet har automatiskt gått över till HDMI ända tills jag ändrade för att jag ville lyssna på musik från datorns egna högtalare när TV:n var av.

 

Nu får jag inte ut ljudet från datorhögtalarna igen. Har kollat ljudinställningar men hittar ingen HDMI-inställning.

 

Nån som vet hur jag kan fixa detta? Lite frustrerande eftersom det har funkat så bra innan. Jag har Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du vill eller vad du har gjort.

 

Jag har problem med att få ljud när jag tittar på film via hdmi-kabel från min PC till TV:n. Allt har gått bra och ljudet har automatiskt gått över till HDMI ända tills jag ändrade för att jag ville lyssna på musik från datorns egna högtalare när TV:n var av.

Varför kan du inte ändra tillbaka som det var tidigare?

 

Nu får jag inte ut ljudet från datorhögtalarna igen. Har kollat ljudinställningar men hittar ingen HDMI-inställning.

Vill du ha bilden från TV:n och ljudet från datorn?

Idén med HDMI är ju att få bild och ljud från TV:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske uttryckte mig luddigt. Tack för att du tog dig tid att svara.

 

Problemet just nu är att ljudet kommer från datorhögtalarna fastän jag har kopplat in HDMI-sladden så att bilden kommer från TV:n. Och varför jag inte kan ändra tillbaka som det var innan? Det är just det som är problemet, att det inte går. Jag hittar inte något ställe i Ljudinställningar där man kan få ut ljudet till HDMI. Även när jag har HDMI-sladden inkopplad. Tidigare gick det ut automatiskt när jag kopplade in den i TV:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...