Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDMI tv ut signal vid uppstart


pellepirat2010

Rekommendera Poster

pellepirat2010

Hej !

 

Jag har en bärbar samt en stationär dator med Windows 7 64 bitars.

 

Båda har Nvidia grafikkort.

 

 

Jag vill att bilden ska "hoppa över" automatiskt när jag kopplar in min hdmi sladd till tv:n.

 

Det gör det hos min flickvän , men hon kör ATIs kort. Så fort vi kopplar hdmi sladden så går bilden över på tv:n.

 

Startar jag min dator utan sladd så kan jag ej välja tv , det finns bvara dator skärmen. Så sladden måste sitta ivid uppstart. Jag fundera lite om det är någon inställning i bios ? Signalen på hdmi porten är ju inaktiv verkar det som.

 

Start av dator med hdmi sladd inkollad inga problem på någon dator , spelgling , utdragen allt funkar fint !

 

Start av dator utan sladd ingen bild vid inkoppling av hdmi sladd ( finns ej möjlighet att lägga till bildskärm , varken i Windows eller Nvidia )

 

 

Pelle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Vet inte vad du har för modell på grafikkorten. Har du uppdaterade drivrutiner till dem? Hämtade från Nvidias hemsida? Har Nvidias controlcenter installerad bör det inte vara något problem söka efter "nya" bildskärmar och aktivera dessa efter anslutning.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pellepirat2010

Hej Jari !

 

Jag har ett GT 240 kort Nvidia , drivisar är dom senaste från Navidia. Jag kan aktivera dessa anslutningar i controllpanelen. Dock måste hdmi ssladden vara inkopplad vid uppstart , är den inte det måste datorn startas om. Tanken är att mina kidz själv ska kunna bara plugga i sladden och kolla film....och hur lätt är det för dom att komma ihåg sladden innan uppstart...

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...