Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte aktivera dubbla grafikkort på FUJITSU SIEMENS AMILO Xa 3530


quilta

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har en FUJITSU SIEMENS AMILO Notebook Xa 3530 med dubbla grafikkort. För att få igång det andra grafikkortet (som HDMI är kopplat till bland annat) så ska man bara trycka på en knapp på panelen där höja/sänka ljud osv sitter men dessa knappar har slutat funka för mig. Hur får man då igång grafikkortet? Det syns inte i enhetshanteraren, det är ju helt avstängt. Har letat som en tok på datorn + googlat men hittar ingenting om detta. Irriterande att inte hitta det då HDMI inte funkar utan dubbla korten...

 

Tacksam för hjälp!

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

Har du varit på f-s hemsida och hämtat/installerat "Deskupdate"(automatic driver update)?

/// Jari

 

Ja det har jag och den hittar ingen drivrutin för detta. Har nu gjort en fabriksåterställning och kört det programmet igen men det funkar ändå inte. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns båda grafikkorten i enhetshanteraren?Utropstecken där?

 

Det skall väl finnas ett HD3200 och ett HD3650 .Det sistnämnda är ju det som används vid belastning och HDMI är kopplat till.Hos Fujitsus support finns endast en Graphic driver,man kan ju undra om den inkluderar drivern för HD3650.

 

På en bärbar dator med ett integrerat Intel och ettt HD3450 kunde man i panelen för Intelkortet välja hur korten skulle användas.Finns något liknande hos dej.

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns båda grafikkorten i enhetshanteraren?Utropstecken där?

 

Det skall väl finnas ett HD3200 och ett HD3650 .Det sistnämnda är ju det som används vid belastning och HDMI är kopplat till.Hos Fujitsus support finns endast en Graphic driver,man kan ju undra om den inkluderar drivern för HD3650.

 

På en bärbar dator med ett integrerat Intel och ettt HD3450 kunde man i panelen för Intelkortet välja hur korten skulle användas.Finns något liknande hos dej.

 

 

LARSAS

 

Nej båda finns inte där så det går ej att aktivera manuellt. Finns inget utropstecken eller något som visar fel. Kortet är ju helt avstängt så det syns ingenstans. Man tycker att det borde finnas hederliga program som gör att det switchar men jag hittar verkligen ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...