Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Deltaco Usb 2.0 Display adapter startar inte


Rhyno

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Jag har köpt en Deltaco USB 2.0 Display adapter,

http://www.dustinhome.se/deltaco-usb-20-till-vga-adapter-dvi-hdmi-1600x1200/product/5010332870?s=c&c=1&intcmp=con_con

 

Jag har tänkt att använda den till en Acer Aspire 5520 (win7 x86).

Men när jag installerat den så ska datorn startas om, o när den startar upp så lyser lampan på adapter att den är igång. Men strax innan windows startar så slocknar lampan.

 

När windows startas upp så får ja upp en felmeddelande om att Uppdateringen på programvaran inte kan utföras. O jag kommer inte åt programvaran heller, den är installerad, och om ja kollar i aktivitetshandlarn så står de att programmer körs under processerfliken.

 

Nån som har nån idé på vad som kan vara galet?

 

Tack på förhand!

 

//Bobba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att

 

1: logga in som admin det första du gör när du startat datorn

2: Starta upp utan USB-stickan, logga in som admin och därefter ansluta den.

3: Testa att avinstallera allt som har med produkten att göra och börja om från början.

 

4: Reklamera för att den inte fungerar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att

 

1: logga in som admin det första du gör när du startat datorn

2: Starta upp utan USB-stickan, logga in som admin och därefter ansluta den.

3: Testa att avinstallera allt som har med produkten att göra och börja om från början.

 

4: Reklamera för att den inte fungerar....

 

Jag lyckades så fart på den, det hängde på att jag var tvungen att uppgradera mina grafikkortsdrivrutiner. Fast jag blev rätt besviken på varan, för de går verkligen inte att göra mkt mer än att se stillbilder, max surfa lite lätt. Filmer går inte att se, inte ens i låg upplösning, för de laggar riktigt rejält. O de är ju USB 2.0 som krav, o de har jag ju. Kör via vga nu istället, o de blev rejäl skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...