Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enbart musik i högtalarna.


Zerosp1n

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har en fråga. Om jag t.e.x pratar med en kompis på skype el dylikt, hur gör man så enbart musiken kommer ut ur högtalarna och att jag bara hör personen i mitt headset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går endast om du har ett usb-headset - inte ett vanligt då man måste styra till olika ljudkort.

 

USB-headsets ses som ett ljudkort (eller ljudstyrenhet).

 

Så styr man i skype vilken ljudstyrenhet man vill använda för Skype.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går endast om du har ett usb-headset - inte ett vanligt då man måste styra till olika ljudkort.

 

USB-headsets ses som ett ljudkort (eller ljudstyrenhet).

 

Så styr man i skype vilken ljudstyrenhet man vill använda för Skype.

 

Tack så mycket för ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går endast om du har ett usb-headset - inte ett vanligt då man måste styra till olika ljudkort.

 

USB-headsets ses som ett ljudkort (eller ljudstyrenhet).

 

Så styr man i skype vilken ljudstyrenhet man vill använda för Skype.

 

Det går att göra med endast ett ljudkort. Jag använder det integrerade ljudet på moderkortet. Realtek ALC892. Jag har hörlurarna i frontpanelen på chassit och högtalarna på ljudet bak.

 

I Realtek öppnar man "Avancerade inställningar" och bockar i "Få front och bakre utgångsenheter att spela upp två olika ljudströmmar samtidigt".

 

Spelar jag något spel och använder Skype samtidigt, har jag Skype i hörlurarna och spelljudet i högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att göra med endast ett ljudkort. Jag använder det integrerade ljudet på moderkortet. Realtek ALC892. Jag har hörlurarna i frontpanelen på chassit och högtalarna på ljudet bak.

 

I Realtek öppnar man "Avancerade inställningar" och bockar i "Få front och bakre utgångsenheter att spela upp två olika ljudströmmar samtidigt".

 

Spelar jag något spel och använder Skype samtidigt, har jag Skype i hörlurarna och spelljudet i högtalarna.

 

Bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att göra med endast ett ljudkort. Jag använder det integrerade ljudet på moderkortet. Realtek ALC892. Jag har hörlurarna i frontpanelen på chassit och högtalarna på ljudet bak.

 

I Realtek öppnar man "Avancerade inställningar" och bockar i "Få front och bakre utgångsenheter att spela upp två olika ljudströmmar samtidigt".

 

Spelar jag något spel och använder Skype samtidigt, har jag Skype i hörlurarna och spelljudet i högtalarna.

Du menar så här:

 

post-73434-0-08464900-1323076310_thumb.png

 

Möjligen kanske kontrollera detta också (Windows 7):

Start > Kontrollpanelen > Maskinvara och ljud > Ljud > Kommunikation => Ev. ändra standardinställningen

post-73434-0-59603400-1323076745_thumb.png

 

Måste få fråga en sak, hör man verkligen högtalarna något bra när man har på sig hörlurarna?

Jag har ett par hyfsade hörlurar med mik. och där dämpas ju allt ljud utanför, så jag hör i huvudsak mest det som spelas upp i hörlurarna.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...