Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Pavilion d4396 + creative soundblaster X-FI


biake

Rekommendera Poster

När jag klickar på ikonen för audio console i kontrollpanelen får jag ett skärmmeddelande att "the audio device supported by this application is not detected".

Den här datorn har ju en egen partition för operativet så jag fick inga skivor med. Det känns som att jag skall installera om filerna till ljudkortet, men dom har jag ju inte separat. Men dom finns väl på den särskilda partitionen, men där går väl inte att välja ut vissa filer ? Hur skall jag få tag på filerna till ljudkortet? HP lär ju inte hjälpa till med tanke på att datorn är flera år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du kontrollerat vilka drivrutiner som finns att hämta på HP;s hemsida? Under "support" kan du leta rätt på vilka drivrutiner som finns tillgängliga för din maskin.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att installera drivrutiner från creatives sida. Jag är osäker på om jag hittade rätt. Så här står det i brochyren till pc:n: "Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsv Xtreme Music)" och jag hittade ganska prick, men "Xtreme Audio". Men när jag skulle installera fick jag samma fel igen. (The audio devise supported is not detected)

 

Skumt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. Inget gulmarkerat. Och under egenskaper för Creative SB X-Fi står det "den här enheten fungerar korrekt" i allmänt-fliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...