Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbord och musplattan slutar fungera


Szandor

Rekommendera Poster

Hej alla.

Jag har en HP G62 Notebook PC, med Win 7 (64 bit).

Jag började märka att datorn bettede sej märkligt så jag valde att göra en ominstallation av Win7 som följde med i en partionerad hdd på datorn.

Redan vid installationen så märkte jag att datorn rätt som det var började "hänga" sej, och installationen avbröts.

Efter flera försök och lite svordommar så kunde jag installera windows igen.

Nu när jag startar datorn och den varit på ett tag (mellan nån minut till 10 minuter) så låser den sej, varken knapparna på tangentbordet funkar eller att röra musen med musplattan.

Är den dock i vid inloggnings-skärmen så uppstår inte problemmet.

Jag har lyckats att uppdatera windows och bios samt en del nya drivrutiner från HP.

 

Men samma sak händer ändå.

 

Jag vet inte vad jag ska göra, och jag kan inte skicka den som en garanti fråga heller även att jag köpte den i december förra året på ONOFF så står det när jag kontrollerar garantin att den har utgått, och eftersom ONOFF inte finns längre så gäller inte den extra garantin jag köpte med datorn.

 

Jag undrar nu om det finns nån kunnig som kan hjälpa mej med detta. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Testa med att trycka på "esc" tangenten under uppstarten. Har du "Uefi" installerad på din maskin så får du upp en meny på skärmen. Välj alternativ 2, så får du upp en ny meny. Välj "Tune up" och låt den köra igenom testsekvensen, det tar någon timme.

Jag har för mig det finns en test för "Start up" också som du kan köra, då får du reda på om något saknas för en säker uppstart.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Jari.

 

Jag visste inte om jag hade uefi installerat så jag stängde av datorn och tryckte på esc. knappen, och det fanns :)

 

Jag provade först "Tune up" när det gått nån minut så stängde datorn av sej, så efter ytterligare en omstart och esc. knappen så provade jag det andra alternativet "Start up" och det gick i kanske två minuter sedan samma sak.

 

Jag startade om datorn och skulle se om windows startade som det skulle men icke, dator skärmen blev svart och sedan så stängde den av sej.

 

Börjar bli lite desperat nu :(

 

Mvh

Szandor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den vanligaste anledningen till att en datorn stänger av sig är överhettning. Hur är det med damm i ventilationshålen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...