Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installationsproblem


ShorTee

Rekommendera Poster

Jag har en bärbar HP Pavilion DV6 och försöker nu installera PIXAR - Bilar 1-spelet till vår lilla kille men får följande felmeddelande:

 

---------------------------

InstallShield-guiden

---------------------------

The wizard cannot continue because of the following error: could not load wizard specified in /wizard.inf (104)

 

Vad är detta? Räcker inte datorn till? Kan jag göra någonting åt det utan att köpa nya grejer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bärbar HP Pavilion DV6 och försöker nu installera PIXAR - Bilar 1-spelet till vår lilla kille men får följande felmeddelande:

 

---------------------------

InstallShield-guiden

---------------------------

The wizard cannot continue because of the following error: could not load wizard specified in /wizard.inf (104)

 

Vad är detta? Räcker inte datorn till? Kan jag göra någonting åt det utan att köpa nya grejer?

Det verkar vara något fel med installations programmet. Du kan pröva att uppdatera datorn och att köra installationsprogrammet med administratörs behörigheter. Om det ändå inte installera kan du pröva att installatera om Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan var så att programmet kräver ett annat grafikkort i din dator?

Kolla TROUBLESHOOTING:

http://worthplaying.com/article/2006/6/9/news/33852/

 

Det är fler på nätet som har upptäckt detta problem m.m.

 

Du skriver inte vilket Operativ du kör, är det WIN 7 så kan du prova att köra programmet i XP läge.

Mer:

 

http://www.techsupportforum.com/forums/f59/disney-pixar-cars-109572.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det är kanske grafikkortet som är för klent. Jag kör Win Vista med ett ATI Mobility Radeon HD 4530. Det säger mig egentligen ingenting så hjälp tages tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det grafikkortet är bättre än det grafikkort som anges i Vedex länk. Spelet är ju flera år gammalt och gjort för XP så Vedex råd om att köra installationen i kompatibilitetsläget XP är ju bra när du har en Vista-dator.

Högerklicka på installationsfilen och välj Egenskaper.

Ändra till XP på fliken Kompatibilitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag hittar ingen installationsfil. När jag stoppar i skivan från början så finns ju alternativet att köra "setup.exe" och den går inte att hö-klicka på. Om jag istället väljer att öppna mappen för att visa filerna så finns där ingen setup-fil längre. Hur kommer jag åt den? Det där med kompabilitet har jag provat för längesen, i ett helt annat ärende, och det funkade ju bra då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Autorun.exe heter filen. Eller E:\win\setup.exe. Men jag vet fortfarande inte hur jag kommer åt den eller hur jag ska göra för att köra den i komp-läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, nu hittade jag setup-filen. Jag har provat att kompa den med win xp tillsammans med alla olika möjligheter som fanns att bocka i (även om jag inte riktigt förstod vad alla betydde) men jag får ändå samma svar:

-The wizard cannot continue because of the following error: could not load wizard specified in /wizard.inf (104)

Jag har även prövat att köra som administratör men det gjorde ju ingen skillnad förstås. Om det inte går att fixa utan att byta grafikkort så tror jag att jag bryter här. Det skulle ha varit roligt att kunna lösa problemet och visa sin lilla kille vad pappa är duktig men det gör inte så mycket.

 

Tack för all hjälp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelandet har inget med grafikkortet att göra.

 

Vad har du för Java installerade?

Se i Kontrollpanelen - Program och funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre st:

 

Java 6 Update 7 Sun Microsystems, Inc. 2009-02-17

Java 6 Update 22 Oracle 2011-03-20

Java 6 Update 29 Oracle 2011-07-05

 

Vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera:

Java™ 6 Update 7 Sun Microsystems, Inc. 2009-02-17

Java™ 6 Update 22 Oracle 2011-03-20

eftersom det är gamla version med många säkerhetshål som gör det lätt att infektera datorn.

 

Installera "Windows Offline Installation" på sidan http://www.oracle.com/technetwork/java/javasebusiness/downloads/java-archive-downloads-javase5-419410.html#jre-1.5.0_22-oth-JPR så får vi se om installationsprogrammet fungerar bättre med den versionen installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, tyvärr får jag samma svar ändå. Jag avinstallerade och installerade precis enligt instruktion men ändå står det Bla bla.../wizard.inf (104). Vad kan det vara? Vad är wizard.inf?

Dessutom blev datorn surf-seg efter detta. Vissa sidor laddas jättesakta. Konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en installationfil, .inf är filändelsen för en del sådana. Enligt vad jag får fram med Google så har felmeddelandet med Java att göra.

 

Har du en installations-CD eller hur gör du installationen?

I searched the internet and saw some messages that this error was

related to Java. I found the solution. The problem was that when I copied

the CD to disk it changed the permissions for all files (haven't seen this

earlier). I could neither execute 'setup' nor 'java'. I had changed the

permission for 'setup' but it did not work. I changed permission of whole

JVM directory to 'rwx' for everybody (777) and the setup ran

http://dbaspot.com/sybase/359524-could-not-load-wizard-error-rhel-5-ase-15-0-2-a.html

 

If you have an incompatible version of sax.jar in your JDK installation, the IDE installer crashes with the following message: "The wizard cannot continue because of the following error: could not load wizard specified in /wizard.inf (104)"
http://netbeans.org/community/releases/41/install.html

Pröva med att avinstallera alla Java-versioner du har nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har en klassisk installationsskiva, orginal och allt. Jag provar igen och återkommer under morgondagen. Tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat igen. Samma visa - samma resultat. Kan det finnas spår av det där Java kvar som stör installationen? Jag läste de två länkarna och den andra verkar ju stämma bäst men det är lite för många okända termer i den så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.

 

För det skulle ju vara kul att lösa detta och jag lär mig samtidigt mycket mer på samma gång. Jag är riktigt fascinerad, och tacksam, över den kunskap ni där ute besitter och att ni hjälper oss ovetande med små och stora problem. Stjärna i kanten för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammalt är spelet?

Finns det någon möjlighet att få support från företaget som gett ut spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammalt är spelet?

Finns det någon möjlighet att få support från företaget som gett ut spelet?

 

Filmen Bilar kom 2006 så spelet är väl från 06 eller 07. Jag prövade att mejla supporten på thq.com innan jag startade denna tråd men har inte fått nåt svar. Nu har jag provat igen och länkat till denna diskussion så nu väntar jag ett tag till. Jag återkommer om jag får nåt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar få slut på idéer, tyvärr.

 

Har någon Java installerats?

Finns det någon Java-mapp i C:\Program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått svar från THQ nu, ett ganska långt där de säger att de kanske har en lösning på problemet. Om det lyckas så ska jag vidarebefordra mejlet här så du får se vad jag gjort.

 

Så luta dej tillbaka och tänk inte mer på det här på ett tag. Vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska ni få höra! Jag prövade THQ's tips som bl a innehöll att jag skulle visa dolda filer och sen göra ungefär samma som ni bett mig göra förut. Det funkade ändå inte och jag var ganska besviken. På datorn med Win Vista i det vill säga. Apropå ingenting annat, tidigare idag, så provade jag på vår nyaste dator, en lite rejälare HP med Win 7 i. Jag tänkte bara prova lite.

 

Och nu funkade installationen! Helt fantastiskt! Men... det går ändå inte att spela och jag tror det beror på skärmen. Kan jag ha rätt? Det är en ny modell, en BenQ 24-tums skärm (GL2440HM), och när jag klickar på "Spela" så blinkar skärmen till lite och sen händer ingenting. Men spelet finns där, det vet jag.

 

Alltså: nytt problem! Upplösningsalternativen på skärmen verkar bara vara 1920x1080 eller 1280x720 (jag vet iaf inte hur man kan ändra till något annat) och med min lilla kunskap så tror jag att det är det som stör.

 

Hjälp! igen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för Java på den nya datorn? Om det trots allt skulle vara ett Java-problem.

 

Kommer det något i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) just när spelet startas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Java 6 update 29 från Oracle som sitter i.

 

Ang loggboken så tror jag inte att den säger nåt särskilt. Jag har aldrig varit inne där å tittat innan nyss men det finns inget som kopplar till THQ eller nåt liknande. Hur kan jag kolla den? Ska jag ha den öppen och försöka sätta igång spelet samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att lätt hitta något i Loggboken så måste man kolla just efter att ett problem har inträffat, men det är inte nödvändigt att den är öppen just när felet inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det kan funka om du följer anvisningarna i inlägg #11 för då har du ett nyare java i och då kan det funka och så kör du själva filen som startar spelet i kompatiblitetsläge med Windows XP Service Pack 3.

 

// Trollet85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...