Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Glary Utilities

corado

Recommended Posts

Hej

Glary Utilities har en minnesoptimeringsfunktion som kan ligga i bakgrunden och frigöra minne när det börjar ta slut. Jag har en fyra år gammal dator med 4Gb minne och spelar MW3,CIV5,BF2 mfl.

Jag undrar om det är någon idé att ha på ovanstående funktion vid spelande?

Kan det vara så att funktionen drar mer minne än den frigör?

Tack

Jag är lite skeptisk till att det skulle hjälpa så mycket med en "minnesoptimeringsfunktion". Folk klagar gärna på att windows kräver mycket minne. Windows sju i standardutförande äter 400mb ungefär. Dock får man räkna med att antivirus, dåliga drivrutiner etc äter mer. I Windows åtta har man sänkt detta till 250mb har jag för mig.

Windows är dessutom ganska duktigt på att ge ifrån sig minne när andra program ber om det.

Men en "minnesoptimeringsfunktion" kräver cpu tid. För antagligen måste dom gå igenom allt minne och räkna på om det är minne som kan och bör frigöras. Man vill ju inte råka frigöra minne som faktiskt används. Och det kräver cpu-tid. Så du får kanske lite mer minne men antagligen betydligt sämre cpu. Och jag skulle nog välja cpu om jag var du. Speciellt då du har 4gb ram redan.

Avinstallera detta. Ingenting som hjälper och om möjligt kan resultera i försämrad prestanda.

Finns artiklar att läsa om dess sk. minnesoptimerings program och ingen artikel jag läst rekommenderar något annat än att helt enkelt skippa dessa.

Mvh

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...