Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sämsta sajterna


nykopia

Rekommendera Poster

Jag brukar aldrig bry mig om dåliga sidor, varför lägga nån tid eller tanke på företaget överhuvudtaget. Men en hemsida som förutsätter Flash aktivt, ja då är inte alla pållar på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MediaMarkts affärsidé är att dra folk till sina butiker, finns det för mycket att klara av på nätet så faller allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar aldrig bry mig om dåliga sidor, varför lägga nån tid eller tanke på företaget överhuvudtaget. Men en hemsida som förutsätter Flash aktivt, ja då är inte alla pållar på plats.

 

Vill inte ge mig in för mycket i disskusionen, har ingen erfarenhet an dem vare sig från internet eller irl. Reagerar dock på det du nämnde om flash. Tycker det verkar som om samtliga websidor kräver flash i någon form. Det gäller inte bara Mediamarkt utan alla typer av sidor, till och med den här. Skulle tro att webdisigners lägger in det av bara farten utan att tänka på det. Jämförde förresten den tyska och den svenska hemsida. Tyckte den senare såg väldigt tråkig ut i jämförelse så det är möjligt att TS har rätt i påståendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar som om samtliga websidor kräver flash i någon form. Det gäller inte bara Mediamarkt utan alla typer av sidor, till och med den här.

 

Du har rätt om du menar att det används Flash i nästan samtliga webbsidor idag. Men det betyder inte att man måste ha Flash aktivt som surfare. Jag har Flash normalt inaktiverat.

Vad jag missar är en massa annonser. Vilket jag accepterar.

 

Vad det gäller just eforum så förvandlas hastigheten på eforum från att rulla på riktigt bra till sirap om jag har Flash aktivt. Jag har 6,5Mbit/s i TP-test, Intel Quad 2,4GHz 4GB RAM, och kör en linuxrelease som drar ca 1GB RAM (av 4GB tillgängliga), Firefox 3.6.24.

 

Jag gissar att det är 6,5Mbit/s som är flaskhalsen. Eller eforum???

 

För på andra siter kan jag ha Flash aktivt utan hastighets problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man behöver ju inte aktivera flash. Jag brukar personligen vilja ha det aktiverat. Tror hastigheten till viss del beror på webbläsaren också. Innan körde jag Chrome men det går inte att använda nu för tiden eftersom just flash kraschar hela tiden. Gick därför över till Firefox men det upplever jag som långsammare. Naturligtvis kan ju hastigheten bero på hemsidan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...