Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows kernel mode driver, version xxx.xx slutade svara och har återställts


internetfluga

Rekommendera Poster

internetfluga

detta poppar upp ibland, vad kan det bero på och är det windows driver fel eller hårdvara. Ibland så går datorn även fast skärmen går in i nån sorts viloläge.

 

grafik

windows 7

 

snott bilden men det är nog samma även om siffrorna ej stämmer

post-60685-0-97888800-1322182172_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

internetfluga

har bytt ner mig ett snäpp till en stabil version av drivis , den jag hade nu var betan. aldrig behövt bry mig om sånt förut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betaversioner oavsett vad det är brukar jag hålla mig borta från.

 

Dessa är ju versioner som inte är färdigutvecklade och är avsedda testning, brukar vara speciella beta-testare som då rapporterar om dessa så utvecklarna kan välja att göra lämpliga åtgärder innan det skarpa programsläppet.

 

Ibland så släpps ändå den slutgiltiga versionen med vissa kända problem som man då noterar i release notes, för att fixas i nästa utgåva. Men dom riktigt allvarliga buggarna brukar fixas innan.

 

Misstänker man problem med en viss drivrutin eller programvara kan det vara bra att gå in på hemsidan och leta reda på dessa release notes och se om ens problem finns beskrivet.

Brukar ofta följa med en textfil som hittas i programmappen eller där man packat upp filen med denna information också.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

internetfluga

Betaversioner oavsett vad det är brukar jag hålla mig borta från.

 

Dessa är ju versioner som inte är färdigutvecklade och är avsedda testning, brukar vara speciella beta-testare som då rapporterar om dessa så utvecklarna kan välja att göra lämpliga åtgärder innan det skarpa programsläppet.

 

Ibland så släpps ändå den slutgiltiga versionen med vissa kända problem som man då noterar i release notes, för att fixas i nästa utgåva. Men dom riktigt allvarliga buggarna brukar fixas innan.

 

Misstänker man problem med en viss drivrutin eller programvara kan det vara bra att gå in på hemsidan och leta reda på dessa release notes och se om ens problem finns beskrivet.

Brukar ofta följa med en textfil som hittas i programmappen eller där man packat upp filen med denna information också.

 

har sedan jag nedgraderade inte sett felet återkomma, men har ej spenderat så mycket tid vid datorn sedan dess iofs, så just nu fungererar det iaf

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...