Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD.videobrännare som kan läsa mov och WMV-filer


MariaE

Rekommendera Poster

Hej är det någon som vet var man kan köpa en DVD-video-brännare som kan läsa VMW och Mov filer eller om det var WMV-filer... Den som jag har nu fungerar dåligt och den kan inte läsa dessa filer om jag konvertarar filerna till vob-format som den kan läsa så blir det ingen bra upplösning på filmen :-(

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osäker på detta, brukar oftast vara (DivX) mpeg4 .avi filer förutom DVD-filmer, jpeg och mp3 som kan läsas.

 

Konvertera till .AVI så går det nog bättre.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som jag har nu har aldrig kunnat läsa AVI-filer. Finns det ingen DVD-video-brännare som kan läsa mov eller WMV-filer? Det blir sämre bildkvalité om man konverterar för det mesta.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för modell nu?

 

Kolla i Egenskaper vilka format som stöds.

Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=81

 

Men för att vara helt säker så bör man kontrollera på tillverkarens hemsida under teknisk specifikation eller annan plats, för uppgifterna hos prisjakt eller hos nätbutikerna kan vara felaktiga eller ofullständiga.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för modell nu?

 

Kolla i Egenskaper vilka format som stöds.

Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=81

 

Men för att vara helt säker så bör man kontrollera på tillverkarens hemsida under teknisk specifikation eller annan plats, för uppgifterna hos prisjakt eller hos nätbutikerna kan vara felaktiga eller ofullständiga.

 

Mvh

 

Nu har jag hittat en brännare som kan läsa WMV-filer men det står inget om Mov-filer. Det står inte heller om den kan läsa vob-filer. Och Alla mina filmer som jag för över från VHS-band är i vob-format. Jag får nog behålla den gamla också.

 

OBS! Alla filmer som man vill spara bör spelas in på Arkiv DVD eller CD om det är korta små filmer. För övrigt för alla DVD och Cd som inte på arkiv skivor förvaras i kylskåpet. Delkin devices säljer arkiv DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vilken spelare har du hittat, fabrikat och modellbeteckning?

 

Kan den läsa DVD filmer så kan den naturligtvis läsa VOB (DVD-Video object) som är mpeg2 filer vilka alla DVD-filmer består av inkl- BUP och IFO.

 

Ex. på innehållet på en DVD-skiva

 

Rot:post-73434-0-81632300-1322240838_thumb.png

Video_TSpost-73434-0-02409900-1322240839_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mov är Apples Quicktime-format och det är dels inte särskilt vanligt och dels kanske det kostar pengar för tillverkarna så det är nog inga spelare som har det inbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mov är Apples Quicktime-format och det är dels inte särskilt vanligt och dels kanske det kostar pengar för tillverkarna så det är nog inga spelare som har det inbyggt.

 

När det gäller teckenspråksfilmer så är det ganska vanligt. Men det finns teckenspråksfilmer på you tube också. Är det någon som på ett lätt sätt kan förklara hur man ska göra för att ladda ner teckenspråksfilmer därifrån? Jag hittade en ganska dålig förklaring på nätet eller så använde jag fel webläsare. Jag brukar använda safari. Internet explorer tycker jag inte om. Jag får sånt konstigt typsnitt när jag förstorar texten.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...