Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Påminnelse om TV-program beroende på sökord


H2SO4JB

Rekommendera Poster

Hej allihopa!

 

Jag har sökt som en idiot efter någon hemsida, program eller app (iPhone) som kan maila påminnelser eller visa push-meddelande när tv-program visas en viss dag, beroende på vilka sökord man angett. T.ex. "aktuellt", "postkodmiljonären", "fotbollskväll" etc.

 

Jag har använt mig av dagenstv.com länge, men den buggar som fan nu och har inte funkat alls den senaste månaden. Jag vet att t.ex. TV.nu appen har en påminnelsefunktion, men där måste man manuellt välja i tablån vilka program man ska påminnas om. Den går inte efter sökord.

 

Hemsidan behöver rent teoretiskt sett inte innehålla en egen TV-tablå, utan endast en tjänst där man kan lägga in sökord, och så söker den i tablådatabaser, och skickar ett mail varje dag något program matchar sökorden.

 

Detta måste väl ändå finnas någonstans? Om inte, varför har ingen kommit på denna smarta idén? Det måste väl finnas fler än jag som hade tyckt detta var jättesmidigt?

 

Någon som känner till något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att TVSajten har sökord. Men den verkar inte kunna skicka ut dessa via e-post. Bara kompletta tablåer.

 

Däremot kanske du skulle prova att skicka ett e-brev till de ansvariga och föreslå denna eminenta idé. Det kanske inte tar dom allt för lång tid att lägga till.

 

Kontaktformulär.

http://tv.swedb.se/component/option,com_contact/catid,4/Itemid,45/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...