Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera .ts-filer till tittbart format på bästa sätt


jwjssif

Rekommendera Poster

Jag har en fil på datorn som jag vill konvertera ifrån .ts till mpeg4, så att jag kan ha den på iTunes och på min iPod.

Jag har hört att .ts filer har någon sorts tidsgräns på sig, att de klipps av efter en viss längd, då de kommer från satelliter. Är detta sant, och hur blir man av med det i så fall? Det verkar stämma eftersom när jag testat konvertera den har den bara varit 14 minuter, när den är tänkt att vara 25 minuter lång.

Programmet jag använder mig av är "Any Video Converter". Bör jag ha det, eller ska jag skaffa ett annat? Har hört att det finns dedikerade program för konvertering av .ts-filer.

Andra fel som uppstått när jag försökt konvertera är att ljudet och bilden blivit osynkat, eller att ljudet uteblivit helt. Eventuella inställningar att förhindra sådant får ni gärna tipsa om också

Kan komma med fler detaljer om det skulle behövas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ts-fil är väll en rå mpegström som kommer ifrån digitaltv. Inte bara satteliter.och man kan konvertera med VLC nu för tiden. Jag har dock inte provat själv än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ts-fil är väll en rå mpegström som kommer ifrån digitaltv. Inte bara satteliter.och man kan konvertera med VLC nu för tiden. Jag har dock inte provat själv än.

 

mm, jag hittade den här guiden:

http://tom.zickel.org/vlcmp4/

men den verkar en aning utdaterad eftersom användergränssnittet ser mycket annorlunda ut. Jag tvivlar inte på att VLC har samma funktioner ännu, men jag kan inte navigera mig och hitta dem. Någon som vet och orkar förklara hur man ska göra i den senaste versionen av VLC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att titta under File-menyn. Har du ett val som heter Convert/Save ? Där kan du lägga till en fil och spara den som mp4.

 

Finns säkert en och annan inställningsmöjlighet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, jag hittade den här guiden:

http://tom.zickel.org/vlcmp4/

men den verkar en aning utdaterad eftersom användergränssnittet ser mycket annorlunda ut. Jag tvivlar inte på att VLC har samma funktioner ännu, men jag kan inte navigera mig och hitta dem. Någon som vet och orkar förklara hur man ska göra i den senaste versionen av VLC?

 

Gör en kopia av filen först och testa med den.

Öppna VLC, klicka på media och konvertera/spara. Lägg till filen. Klicka på pilen vid konvertera/spara och välj konvertera. I profil kan välja format.

 

.M hade redan svarat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste välja en "destination file". vilket jag inte förstår vad det är. Alltså inte destination folder, utan destination file. Jag testade att välja den filen jag ville konvertera, men då hände inget förutom att filen blev 0KB stor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Testa det här programmet istället. Handbrake. Jag har inte provat det med .ts filer, men det borde fungera med det också.

 

Installera, klicka på Tools, Option, General och Default Path. Välj var du vill att filer ska sparas. Avmarkera Automatically name output files om du vill namnge dem själv. Stäng.

 

När det är klart, klicka på Source och och öppna filen du vill konvertera (orginalfilen kommer att finnas kvar). Filen syns i rutan Destination. Det enda du behöver göra nu är att ta bort filändelsen .ts. Inget annat. Sedan lägger du till den filtyp du vill ha. T.ex. .mov .avi .mp4 eller något annat. Klicka på start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...