Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra mobilen helt ljudlös? HTC


Molidor

Rekommendera Poster

Köpte en HTC i fredags och lyckas inte riktigt klura ut hur jag får den helt ljudlös. Det verkar inte gå att ställa in olika inställningar på olika profiler? Alltså att "vibrera" innebär att den BARA vibrerar och aldrig låter.

Jag vill inte att den ska börja plinga på jobbet, om det t.ex kommer en påminnelse. Då ska den bara vibrera.

 

Ställer jag in profilen Vibrera och sen tittar under Ljudvolym så är Ringsignalen helt nerdragen, alltså tyst. Men Media och Alarm är som min tidigare inställning, ungefär på mitten. Drar jag ner dom i botten så de blir tyst och sen ändrar till profilen Normal så har endast Ringsignalens volym ökat - Media och Alarm är kvar i botten. Sjukt irriterande.

 

Går det inte att få mobilen helt ljudlös (med vibration) med ett enda knapptryck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min HTC sänker jag bara på volymknappen, näst sist blir ljudlös, sist blir vibration.

Inget profilbyte alltså..

Men går jag in på Ljud så är Alarm och Media fortfarande på halvvolym. Telefonen är inte HELT ljuslös. Jag vill inte ha ljudliga påminnelser på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då låser sig?

Vilken HTC har du?

Ja skärmen slocknar och den blir "knapplåst" :-) om du menar knappen uppepå telefonen, där man stänger av och sätter på.

HTC Rhyme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja skärmen slocknar och den blir "knapplåst" :-) om du menar knappen uppepå telefonen, där man stänger av och sätter på.

HTC Rhyme

Om du håller knappen intryckt i några sekunder då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har jag förstås inte läst, annars hade jag ju inte frågat hät :D men jag lär väl läsa den då, verkar det som...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från manualen:

Adjusting the ringer volume

§ Press the VOLUME UP or VOLUME DOWN button to adjust the ringer volume to

your desired level. The Ringer volume window appears on the screen to display

the volume levels.

§ While in the lowest ringer volume level (Silent mode), press VOLUME DOWN

once to switch to Vibrate mode. The vibrate mode icon appears in the status

bar.

§ While in Vibrate mode, press VOLUME UP once to switch to silent mode. The

speaker mute icon displays in the status bar

Vilket motsvarar mitt förslag ovan. Vidare:

Adjusting the volume via settings

1. From the Home screen, press , and then tap Settings > Sound > Volume.

2. Drag the volume sliders to the left or right to adjust the volume levels of the

ringtone, media playback, alarms, and notifications. A sample tone is briefly

played with the volume being adjusted as you drag a slider.

3. If you want the same volume for your ringtone and notifications, select Use

incoming call volume for notifications.

4. When you’re done, tap OK.

Vilket jag tolkar som att man kan använda ovanstående metod även för påminnelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från manualen:

 

Vilket motsvarar mitt förslag ovan. Vidare:

 

Vilket jag tolkar som att man kan använda ovanstående metod även för påminnelser.

Ah! Jag har sett valet " If you want the same volume for your ringtone and notifications, select Use incoming call volume for notifications" i Ljud-inställningarna men nofitications står som "meddelanden" och jag har liksom antagit att de menar meddelanden as in sms/mms. Inte meddelanden as in notifications. Om du förstår :-) tack så mycket!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Jag har sett valet " If you want the same volume for your ringtone and notifications, select Use incoming call volume for notifications" i Ljud-inställningarna men nofitications står som "meddelanden" och jag har liksom antagit att de menar meddelanden as in sms/mms. Inte meddelanden as in notifications. Om du förstår :-) tack så mycket!!

Men funkar det som du vill nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men funkar det som du vill nu?

Fan. Det gjorde det inte! Har inställt på "Använd volymen för inkommande samtal vid meddelanden". Sen ställde jag in alarmet på att ringa 22.15 och sänkte volymen med volymknappen på sidan, ner till Vibrera. Likförbannat så plingande en volym när larmet gick! :thumbsdown:

 

Min förra, gammal SE C510, så var ljudlös = ljudlös. Ska det vara omöjligt med en HTC?

Sambon förstår inte meningen med en ljudlös väckarklocka och det må så vara. Fast man kan ju använda alarmet till annat än att vakna... Men påminnelser låter ju också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. just larm vete tusan..

 

Larmar ju även med mobilen avstängd..

(åtm. mina tidigare telefoner)

Ska testa jag med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. just larm vete tusan..

 

Larmar ju även med mobilen avstängd..

(åtm. mina tidigare telefoner)

Ska testa jag med..

Det går ju att stänga av ljudet på larmet, manuellt. Och jag kan väl undvika att ha larm på jobbet :P

Det som verkligen stör mig är att påminnelser låter. För påminnelser vill jag ha på jobbet! Men de ska inte låta. Det räcker med att de vibrerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla denna app, om länken funkar.

Volume Control+

 

Går att schemalägga med verkar det som..

*morrar & knorrar lite*

Ska jag behöva en app för att göra mobilen helt ljudlös... hmpf. Får forska i det här! Kanske maila HTC men nja, har inget vidare förtroende för dem sen jag mailade och frågade om vilka färger HTC Rhyme finns i och de hade ingen aning :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag behöva en app för att göra mobilen helt ljudlös... hmpf.

Ja, det får man nog acceptera, jag har flera "måste ha"-appar för att jag ska vara helt nöjd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Jag har lyckats göra den ljudlös vid alarm :D hittade en meny nånstans, långt in...

Nu väntar jag på en påminnelse som kommer om 1 minut. Spännande!

TJOHO den lät inte heller :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att få mobilen helt ljudlös (med vibration) med ett enda knapptryck?
hittade en meny nånstans, långt in...

 

Jag kan också på min telefon gå in i inställningarna och ändra detta men jag lyckas inte skapa en genväg till bara detta.

Där kommer appen in i bilden. Blir visserligen inte ett knapptryck utan två men..

Dessutom kan man schemalägga så att det under arbetstid är en viss inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...