Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sewe

''nvidia geforce gtx 560'' samma sak som ''gigabyte GeForce GTX 560''? m.m

Rekommendera Poster

Hej jag har kollat in på systemkraven för spelen Battlefield 3(BF3) och skyrim. På ''BF3'' stog det att de rekommenderade systemkraven för grafikkortet var ''nvidia geforce gtx 560''. Och jag undrar om det är samma grafikkort som ''gigabyte GeForce GTX 560 '' ? och på resensionen på det sistnämda så verkade kortet bli lite het... Kommer det bli några problemför mig?

Och så hade jag tänkt köpa processorn ''Core i5 2500k '' Men vilken ska jag välja? Core i5 2500K den eller: Core i5 2500 Jag har inte tänkt överklocka något av grejerna jag ska köpa.

2 frågor till.

Och vilket moderkort kommer jag behöva till de där delarna?

Och kommer de passa till mit ''fujitsu siemens scaleo H chassi''?

Den sista frågan behöver ni inte svara på.. Jag kan nog ta reda på det själv men det skulle ändå hjälpa om ni svarade.

Jag är inte bra på datorspråk så svara på ''vanlig svenska'' helst. :P

Tack på förhand/ Sewe P.S. Jag vet att denna tråd är inte bara om grafikkort men jag var tvungen att välja

en kategori och jag såg ingen som hette'' Alla delar i en dator''.

Redigerad av Sewe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Samma kort är det inte, men likadant. Geforce GTX 560 tillverkas ju av flera företag. Jag rekommenderar ett med 2 GB minne för BF3.

Jag skulle ta i5 2500k även om du inte har tänkt klocka. När du väl har det, kanske du klockar i alla fall. Det är så otroligt lätt med den processorn.

Du behöver ett moderkort med socket 1155. Finns många att välja på. Jag föreslår ett med Intel P67 Express eller Intel Z68 Express.

Passar det? Du får kolla om du ha ett microATX eller ATX. Mät och jämför.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så hemskt mycket för svaren!

men...

Som du skrev:

''Samma kort är det inte, men likadant. Geforce GTX 560 tillverkas ju av flera företag''

Är det mycket skillnad på Nvidia versionen och gigabyte versionen prestanda mässigt?

Eftersom Nvidia's kostade 400 kr mer. Och är den verkligen värd 400 kr extra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan jag inte svara på utan att veta vilka kort det handlar om. Zotac t.ex.(ett annat företag som säljer GTX 560) har minst 4 versioner av det kortet.

Vilka kort gäller det? Rent generellt är det inga stora skillnader i prestanda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänkte mig den här för typ 1600 kr:

gigabyte Geforce gtx 560 oc hdmi dual-dvi 1 gb

eller den här för 1900?:

Point of View GeForce GTX 560 grafikkort, NVIDIA, 1GB DDR5-minne, PCI-Express 2. 0 x16, (VGA-560N-B1-1024-1)

eller den här för 2000 kr(samma som ovanstående fast med 2gb istället.):

Point of View GeForce GTX 560 grafikkort, NVIDIA, 2GB DDR5-minne, PCI-Express 2. 0 x16, (VGA-560N-B1-2048)

Jag vet inte varför det står points of view före alternativ 2 o 3. Men det var så det stog när jag hittade dem och det är så jag skriver.

Så... Är det mycket skillnad på prestandan mellan grafikkorten? Tack på förhand, Du har vart till stor hjälp! / Sewe

Redigerad av Sewe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Point of View är namnet på företaget, som tillverkar de korten. Är inte insatt i deras produkter. Jag skulle välja Gigabyte. Tror inte att det är någon skillnad på korten.

Är du beredd att betala 2000 kr för ett kort så är Geforce GTX 560Ti ett bättre alternativ. Inet har flera st.

http://www.inet.se/kategori/167/nvidia

Eller Komplett

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10488&mfr=&filter=A00247.K317586.&sortBy=p&zbo2=true

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så hemkst mycket! Du har vart ''mer'' än en stor hjälp!

Det blir nog gigabyte. ;)

Ty för allt/ Sewe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...