Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn känner inte av mitt minneskort.


waffwaffwaff

Rekommendera Poster

Hej!

Är aldeles ny på detta forum så jag hoppas för förståelse om jag har gjort fel och skrivit i fel del eller om svaret redan finns redan.

Så här är läget.

Jag har en HP- bärbar dator som fungerar bra. Kör Avast virusprogram och det uppdateras ett par gånger per dag och ett par gånger på natten.

Allt fungerar bra och har så gjort i flera år.

Nu till saken.

Jag köpte nyss ett minneskort, ett Kingston SD kort, 2 GB och har tagit lite semesterbilder på det.

Avant DC1036 är kameran och minneskortet är ett SD Kingston SD 2GB

Nu till saken.

Jag kommer hem och ska sätta i kortet i minnesläsaren.

Datorn stenvägrar och windows explorer lägger av direkt.

Jag tvingas tvångsomstarta datorn en mängd gånger och samma sak händer gång på gång.

Tillslut verkar han gå med på att formatera/konvertera om minneskortet iaf. Men då står han bara och tuggar säkert över femton minuter och jag tröttnar.

Sedan har min dator blivit helt galen och vill uppdatera:

 

Säkerhetsuppdatering för Windows Vista (KB2556532) ett par tre gånger om dagen senaste två veckorna typ.

Jag har installerat denna gång på gång på gång men den kommer bara tillbaka.

Har kört fullscan av datorn och inget hot eller virus har upptäckts.

Är ingen datanörd, men vad beror det på.

nu fungerar datorn bra efter storstädning osv. so far so good, men så fort jag sätter i minneskortet brakar datan sönder.

Någon ide?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du stoppar in minneskortet i kameran, ansluter kameran till datorn?

Låter som om minneskortet är trasigt men samtidigt låter det som om kameran kan använda det?

 

 

 

Problem med Win Update?

kolla in

http://windows.micro...-troubleshooter

och

http://support.microsoft.com/kb/910339

 

eller kanske denna FixIt från MS löser det?

http://support.microsoft.com/kb/971058

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en intern minneskortsläsare i datorn, som du har?

Fungerar andra minneskort?

Har du provat att köra usb-sladd från kameran eller annan minneskortsläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra minneskort fungerar klockrent.

Nej, det går inte eller med sladd och usb till det kortet, men han sparar alla bilder så bra på själva kortet.

Han känner av så där att det klunkar till, sedan hänger sig Windows explorer.

När jag går in "manuellt" på "Den här datorn" ligger ikonen där SD minneskort, men sedan när jag ska klicka upp den så hänger sig datorn. Får tvångsomstarta, vilket jag inte gör.

Har inget virus, körde fullscan i går och datorn mår bra annars vad jag märkt och tror.

 

Jag har rensat tempfiler %temp% och Temp i windows.

Har också kört CrapCleaner för att snabba upp datorn.

Har googlat lite om Kingston minneskort och har hittat ett par exempel att dom inte är riktigt kompatibla med HP-datorer. Han ville konvertera kortet mitt i allt också.

 

Säkerhetsuppdatering för Windows Vista (KB2556532)

 

Installationsdatum: 2011-11-10 21:07

 

Installationsstatus: Slutfördes

 

Uppdateringens typ: Viktig

 

Ett säkerhetsproblem har upptäckts. Problemet kan innebära att en autentiserad lokal angripare kan få den drabbade datorn att sluta svara. Du kan skydda datorn genom att installera den här uppdateringen från Microsoft. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn.

 

Mer information:

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=223578

den uppdateringen är han som tokig att vilja uppdatera just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte får ordning på windows-uppdateringen rekommenderar jag dig att ta den frågan i en egen tråd.

 

vad gäller minneskortet, testa att formatera om det i kameran. Men menar du att inte heller kameran klarar av att "dela ut" kortet när du ansluter kameran via USB till datorn?

 

Jag skulle, som sagt, testa att formatera om det i kameran samt, om möjligt, testa mot annan dator. Om det nu inte får ordning på det skulle jag nog reklamera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...