Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synka/säkerhetskopiera filer i molnet till hårddisk


saint19

Rekommendera Poster

Morsning!

 

(Vet inte om det här inlägget hamnar i rätt forumdel såpåpeka gärna detta i så fall.)

 

Jag använder i nuläget molntjänsten Dropbox till att lagradiverse viktiga dokument som jag dagligen använder och uppdaterar på olikadatorer. Det här är en suverän tjänst även om jag tycker att det känns lite fyrkantigtatt man är låst till Dropbox-mappen.

 

På min NAS-server har jag dessutom en katalog som bl.a.innehåller vissa av de dokument jag även har i Dropbox (alltså kopior som jagemellanåt skriver över med uppdaterade ”Dropbox-versioner”).

 

Det är ju lite störande att filerna på NAS-servern är i ”osynk”med motsvarande filer i Dropbox. Jag skulle ju naturligtvis kunna strunta i attha kopiorna på NAS-servern, bara lagra filerna i molnet och lita fullt ut påDropbox, men det gör jag inte.

 

Jag vill gärna ha kopior lokalt på min servereller ev. direkt på min dator utifall att… Dessutom är maxgränsen för gratis-Dropbox2 GB - ska jag betala för något så vill jag få valuta för pengarna.

 

Därför undrar jag om det finns nåt smidigt sätt att synkaoch säkerhetskopiera filerna i Dropbox (eller ngn annan tjänst, t.ex. Sugarsynceller Syncback) till min server/dator?

 

Vilken lösning är bäst? Någon som har erfarenhet av andramolntjänster än Dropbox och kan ge mig tips?

 

Tack på förhand.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jungledisk använder jag själv (Amazon S3 ligger bakom). Finns massor med alternativ...

 

Tack för tipset!

 

Hur funkar synkningen med Jungle Disk? Kan man synka med t.ex. lokal hårddisk eller extern hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...