Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hemma bio system


pontaxxr

Rekommendera Poster

Hejsan, tittat på ett hemmabiosystem och ser att den har nätverksanslutning hur fungerar det kommer man åt T ex. en dator om man delar ut en mapp med filmer/ bilder mm...

den hade streaming-funktion vad menas med det? måste man sända ut med T ex. vlc elr?

 

tacksam för hjälpen :)

 

Länk till hemmabion

 

MVH

Pontus Johansson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så enkelt att den använder DLNA som är ett system för att dela ut musik och film på hemnätverket. Om du har en dator med Windows Sju och Windows Media Player så har du allt som behövs för att dela ut musik har jag för mig.

 

Jag provade någon gång med att dela ut musik till ps3 men det var länge sedan och jag har glömt exakt om det fungerade eller inte. Men för DLNA så finns det flera gratisprogram som man kan använda för ändamålet. Om det är ett specialprogram just för Sonys hembiosystem så får du säkert med en länk till programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=824423

 

har själv ett syskon till det där, ett Sony BDV-E370.

En snabb titt på 380 så tycks det vara nästan samma system med lite ny design och lite nya egenskaper.

 

Mitt omdöme är att man får vad man förtjänar. Den sköter sig bra när det gäller vanligt TV-ljud, stereo och ger ett, tycker jag, dugligt flerkanaligt ljud. Musik gör det inte rätta, det är för klent för det, inte gjort för det.

 

Spela DVD sköter den bra, bluray har jag inte testat inte heller 3D då jag inte har en sådan TV,

 

Spela upp via DLNA sköter den men det finns begränsningar i vad Windows Media Player delar ut. Ansluter man minnesticka/hårddisk via USB fungerar lite fler format.

Nu ska sägas, jag är inte den som laddar ned så mycket och har inte testat alla format.

 

Enkelt och trevligt, enda jag saknar är kanske en HDMI-ingång/växel så att man skulle kunna lite OSD-grafik från hemmabion när man styr volymen och inställningarna när man tittar på TV, det verkar dock E380 ha dubbelt av faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se

http://www.prisjakt....kt.php?o=824423

 

har själv ett syskon till det där, ett Sony BDV-E370.

En snabb titt på 380 så tycks det vara nästan samma system med lite ny design och lite nya egenskaper.

 

Mitt omdöme är att man får vad man förtjänar. Den sköter sig bra när det gäller vanligt TV-ljud, stereo och ger ett, tycker jag, dugligt flerkanaligt ljud. Musik gör det inte rätta, det är för klent för det, inte gjort för det.

 

Spela DVD sköter den bra, bluray har jag inte testat inte heller 3D då jag inte har en sådan TV,

 

Spela upp via DLNA sköter den men det finns begränsningar i vad Windows Media Player delar ut. Ansluter man minnesticka/hårddisk via USB fungerar lite fler format.

Nu ska sägas, jag är inte den som laddar ned så mycket och har inte testat alla format.

 

Enkelt och trevligt, enda jag saknar är kanske en HDMI-ingång/växel så att man skulle kunna lite OSD-grafik från hemmabion när man styr volymen och inställningarna när man tittar på TV, det verkar dock E380 ha dubbelt av faktiskt.

 

 

Okej tack för bra svar +

 

Vad rekommenderar ni för hemma bio om man vill ha det som stereo också?

Vill ha DLNA eller annan liknande funktion.

Priset max 5 tusen.

om det finns gärna så dom 2 bakre står på stativ.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemmabio och musik är inte något man normalt sett kombinerar ens när man kommer upp i högre prisklasser. Vill man ha bra musik ska man skaffa sig ett stereopaket med bra stereohögtalare. Det är helt enkelt två vitt skilda behov som inte går att kombinera så bra. Det blir en kompromiss.

 

Visst, den spelar musik och ställer man den i stereoläge (så man inte får musik från alla håll) så låter det men gamla stereon är mycket mycket bättre. Har riktiga högtalare och en bättre förstärkare. Högtalare för en hemmabio har helt andra egenskaper än motsvarande för stereo.

 

Det är mina ord. Några tips på system får du inte, mitt tips är att du ska ge dig ut och provlyssna samt läsa lite vad andra skriver i detta forum på MinHembio (vi är inte bäst på hembio här på Eforum)

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=102

och kanske allmänt i denna avdelning

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=82

Finns många många många trådar där av typen "hjälp jag vet inte vad jag ska köpa för min 5 000 kr"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkom gärna med vad till slut hittar för system.

 

Jag gillar mitt enkla Sony-system men det kanske i brist på vidare erfarenhet av mer avancerade system? För TV och film ger jag det ett bra betyg som sagt. För de pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...