Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

datorn hänger sig, låser sig, varje gång efter uppstart.


cillaaa

Rekommendera Poster

Det där är en engelsk utgåva och det står inget om vilken version, Home, Pro etc.

 

Klicka på "Download" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Laso ingen har föreslaget att några regler inte ska följas var fick du det ifrån?

 

Testversioner olagliga - come on :blink:

 

Nej man är aldrig säker på vad man laddar ner på Internet...

 

Att du inte ser poängen med trialverion no comment

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har inget att be om ursäkt för :thumbsup:

 

Vissa är lite miljöskadade av alt prat om piratkopior

 

Denna inkluderar sp1 engelsk

självklart måste du ha/köpa licens efter testperioden :)

 

http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Windows-7.shtml

 

Det där var väl inget bra råd. För Win 7 Enterprise finns bara volymlicenser.

 

Windows 7 Enterprise

This edition targets the enterprise segment of the market and is sold through volume licensing to companies which have a Software Assurance contract with Microsoft.[1] Additional features include support for Multilingual User Interface (MUI) packages, BitLocker Drive Encryption, and UNIX application support.[1] Not available through retail or OEM channels, this edition is distributed through Microsoft Software Assurance (SA).[1] As a result it includes several SA-only benefits, including a license allowing the operating of diskless nodes (diskless PCs), the running of multiple virtual machines, and activation via VLK.[12] Like Professional, Microsoft will support this edition until 2020.

 

Laso ingen har föreslaget att några regler inte ska följas var fick du det ifrån?

 

Testversioner olagliga - come on :blink:

 

Nej man är aldrig säker på vad man laddar ner på Internet...

 

Att du inte ser poängen med trialverion no comment

 

Varför ska cillaaa ladda ner en test version av ett program som cillaaa redan har? Dessutom en engelsk version, vilket, om jag inte misstar mig, inte går att använda för att reparera ett svenskt Win 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laso ingen har föreslaget att några regler inte ska följas var fick du det ifrån?

 

Testversioner olagliga - come on :blink:

 

Nej man är aldrig säker på vad man laddar ner på Internet...

 

Att du inte ser poängen med trialverion no comment

 

Jag har inte nämnt att en trialversion är olaglig, var har jag nämnt det någonstans?

Men fortfarande, så är det väl inte lämpligt att rekommendera en version som inte kommer fungera speciellt bra, och en trialversion dessutom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju då fått ut mina filer och sånt på datorn och försöker nu installera om windows 7 på den, men när jag installerat klart och den ska starta om första gången så funkar det och då ska man ju skriva in sitt konto och så och tiden, men sen när den ska starta om igen så säger den att BOOTMGR is compressed.. så går det inte att göra något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En trialversion fungerar dessutom ganska länge.

Det finns ett kommando (Yepp! ingår i Windows & är således godkänt av Microsoft) man skall köra efter max 28 dagar, som förlänger trialperioden med ytterligare 30 dagar!

Och detta kan man upprepa efter 28 dagar igen!

 

28 + 28 +30dagar är inte alls att anse som en kort tid! Inte enligt mej iallafall! :D

 

OBS! Man kan när som helst under dessa dagar ange en korrekt produktkod för att aktivera SIN licensierade Windowsversion.

Det är dessutom att rekommendera att man väntar med att aktivera sin LAGLIGA Windows.

Först när man installerat klart och provkört windows och datorn ett tag, Då kan man aktivera sin Windows!

Detta då MS har minskat antalet aktiveringar man kan utföra med samma produktkod på samma PC. Man slipper helt enkelt krånglet med att ringa MS supporten osv.

(Har för mej Vista har samma aktiveringsgräns!)

 

Frågan om att folk väljer Ultimate eller enterprise-versionerna att utgå ifrån har nog mera med att versionsnamnen låter balla! B)

 

Funktionsmässigt finns ju allt såväl hemanvändare som småföretagare behöver i PRO-versionen! Så det hade varit bäst att ugtå från den redan från början! Då får man t.o.m. en SVENSK version, redan från start, utan tjafs med språkpaket osv.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju då fått ut mina filer och sånt på datorn och försöker nu installera om windows 7 på den, men när jag installerat klart och den ska starta om första gången så funkar det och då ska man ju skriva in sitt konto och så och tiden, men sen när den ska starta om igen så säger den att BOOTMGR is compressed.. så går det inte att göra något?

 

Ehhh! Din ominstallation av Windows?

Valde du "Avancerat" när valet fanns för att se disken, radera gamla partitioner (Nedifrån och upp), skapat EN ny partition(behöver ju inte fylla disken) och installerat Windows till denna nya partition??

 

Det ser nämligen ut som du missat dessa steg och därmed "ärvt" problem från din förra, kränglande, installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkade så kopierar över alla mina mappar och filer nu till min externa hårddisk. Men jag tänkte fråga om ni har någon bra sida där man kan ladda ner en sån windows 7 installation, tänkte installera om hela windows 7 och se om det går ..

 

I de flesta fall så finns din originalinstallation kvar på (nyare) märkesdatorer..

Sök på din datormodell på tillverkarens webbplats och under t.ex. Support.

Sök på "ominstallation av Windows", installera om Windows" etc.

Där anges OM det finns sådant stöd i din dator och hur du gör i såfall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh! Din ominstallation av Windows?

Valde du "Avancerat" när valet fanns för att se disken, radera gamla partitioner (Nedifrån och upp), skapat EN ny partition(behöver ju inte fylla disken) och installerat Windows till denna nya partition??

 

Det ser nämligen ut som du missat dessa steg och därmed "ärvt" problem från din förra, kränglande, installation.

 

Jag missade att göra det ja, hade inte än aning om att man kunde göra så.. men får se om det fungerar nu då :) tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade att göra det ja, hade inte än aning om att man kunde göra så.. men får se om det fungerar nu då :) tack så mycket!

 

Det var så lite!

 

(Det är ju inte så microsoft gör något större väsen av den funktionen, snarare tvärtom!)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått min dator att fungera nu med ny windows 7! Och allt är även kvar på disk D även fast jag har alla mina filer på min externa hårddisk :) Tack så jättemycket för hjälpen allihopa! :D :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...