Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan nån rekommendera ett BRA script


CyberPet

Rekommendera Poster

Hej vänner,

 

Jag behöver ett BRA script till ett diskussionsforum för webben.

 

Det finns allt för många att välja mellan så jag vänder mig till er proffs och hoppas någon av er kan rekommendera ett otroligt bra och lättfattat script (CGI).

 

Vore hemskt tacksam för svar,

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, ska genast kolla.

 

Priset får vara allt från gratis till ett par tusen kronor (max). Huvudsaken är att det funkar smärtfritt och ser snyggt ut.

 

Det ska helst vara så att man kan lätt överblicka alla meddelanden och att man slipper detta förbaskade "reload" för att vara säker på att man inte missar nya meddelanden.

 

Nåt som vore fint är ett frame-set där man ser listan med meddelanden i ena framen och det aktuella meddelandet i den andra. Och kanske rum för en tredje frame så man kan navigera sig runt på de övriga sidorna när man är less att läsa nya meddelanden.

 

Detta är till en sajt för en organisation för kroniskt sjuka, så det finns inte jättemycket pengar, men dock en slant om det finns just det där perfekta scriptet.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Petra,

Ett forum som jag verkligen kan rekommendera är anyboard. Finns på http://www.anyboard.net det är gratis, men för att få bort reklamen så behöver du registrera det.

Scriptet är mycket lätt konfigurerat och lätt att handskas med.

Högaktningsfullt

 

 

SveDune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej SveDune,

 

Tack för tipset, man kan ju lungt säga att det är lättskött :))

 

Fast det kändes segt, men det beror nog på att nätet är segt och har varit så de senaste veckorna.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar man sig en liten titt i koden så kan man nog lätt tänka sig att det är lite segt.

Om du menar att den versionen av scriptet de har på sin sida är segt så tror jag snarare att det är deras server, för det var _verkligen_ segt när jag testade deras demoforum förut. Samma sak när jag lade ett inlägg i support-forumet på deras site.

 

/SveDune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag håller med... en seg server och trassliga koder är inte roligt.... nä, det blir till att satsa på ett bra cgi-script och betala en slant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...