Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fritextsökning i kopplade dokument


Mzungo

Rekommendera Poster

Hej alla,

 

Jag har gjort ett verktyg i vb.net och access för att hantera olika anteckningar (sortera i kategorier, fritextsöka i dem, mm.) Man kan också koppla dokument till en anteckning, för närvarande sparar jag bara sökvägen till dokumentet i databasen. Nu skulle jag vilja göra det möjligt att fritextsöka också i kopplade dokument och funderar på två lösningar:

 

1. Fortsätta att bara spara sökvägen och öppna alla dokument som användaren vill fritextsöka i vid varje sökning.

 

2. När man kopplar ett dokument till en anteckning läsa in all text i dokumentet i databasen så att man senare kan fritextsöka utan att behöva öppna externa dokument.

 

Är det någon som har gjort något liknande och känner till fördelar/nackdelar med respektive sätt. Onödigt att sitta och koda på något som inte funkar bra.

 

Tacksam för hjälp

//Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du räknar med att dina användare kommer koppla få dokument till sina anteckningar så tycker jag du väljer alternativ ett. Det bör inte ta allt för lång tid och med en enkel trådhantering så kommer sökningen tuffa på samtidigt som själva gränssnittet fortarande svarar och på så vis kommer användarna uppleva det som snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...