Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IPAD HDMI utgång ger 4:3 bild på TV


Akki

Rekommendera Poster

När du använder extern bildskärm via din HDMI utgång som sker via en adapter på IPAD 2 blir bilden på tex en 50 tums plasma ganska liten dvs med svarta sorgkanter. Dels är formatet begränsat till 4:3, dels går det inte att förstora bilden till hela bildytan, detta gäller dock inte video/filmer där bilden täcker hela skärmen, dock till priset av sämre upplösning. Vi behöver en App som fixar detta - någon som vet om något är på gång? :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för tipset! Roddat runt på alla möjliga ställen men inga sådana kommentarer tex på Youtube, utan bara att man konstaterar problemet. Några TV klarar att internt sträcka bilden men min Pioneer och Grundig 12V TV (i båten) klara det inte. :thumbsup: Typiskt att IDG fixar de rätta svaren. Tack!

 

Tittat närmre på Display Out och konstaterat att min Ipad 2 måste vara jailbrake´ad för att klara det, och det är den inte. Vad innebär det, kan det orsaka andra problem? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak innebär att man öppnar upp operativsystemet så man får tillgång att göra mer än vad operativsystemet normalt stödjer.

I USA är det inget lagbrott längre, i Sverige tror jag att det inte är heller för den delen. Jag vet dock inte riskerna med jailbreak, så där kanske andra kan berätta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns inga forum för den här typen av frågor naturligtvis. Jag måste öppna paddan för att kunna tweaka bilden så den nyttjar hela bildytan med en app som heter Display Out. Inte särskilt märkvärdigt eller olagligt i det. Jag får försöka någon annanstans. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...