Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittat en dold brandvägg.....


Plaincollar

Rekommendera Poster

....och frågan är hur man bäst tar bort den? Revo hittar inget att ta i och att bara kapa källan lär väl inte lösa diverse problem. Mappen består av bl a 15 .bat filer, .ccd + ett antal till.

Det är sviter från ett tidigare problem, Comodo, som nu (tror jag) sabbar min nya internetuppkoppling. Cecilia hjälpte mig förra gången med detta vidriga program Comodo och allt de står för. Måste jag ta bort detta via dos eller hur bör man gå till väga????

 

 

MVH Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad föreslog jag förra gången?

Jag har i någon tråd länkat till en sida i Comodos forum där det fanns något avinstallationsprogram att ladda ner, men om det var du eller någon annan som frågade kommer jag ju inte ihåg.

 

Vad är det för problem med internetanslutningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och frågan är hur man bäst tar bort den? Revo hittar inget att ta i och att bara kapa källan lär väl inte lösa diverse problem. Mappen består av bl a 15 .bat filer, .ccd + ett antal till.

Det är sviter från ett tidigare problem, Comodo, som nu (tror jag) sabbar min nya internetuppkoppling. Cecilia hjälpte mig förra gången med detta vidriga program Comodo och allt de står för. Måste jag ta bort detta via dos eller hur bör man gå till väga????

 

 

MVH Plaincollar

 

Prova att starta datorn i felsäkert läge, starta utforskaren och döp om mappen med dessa filer i genom att t.ex. lägga till 123 efter det egentliga filnamnet.. När det är gjort.. Starta om windows och startkommandona för dessa filer skall inte längre hitta filerna..

och "brandväggen" som du kallar det (eller vad det nu är för program) går inte igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad föreslog jag förra gången?

Jag har i någon tråd länkat till en sida i Comodos forum där det fanns något avinstallationsprogram att ladda ner, men om det var du eller någon annan som frågade kommer jag ju inte ihåg.

 

Vad är det för problem med internetanslutningen?

 

Hej. Jo det var jag och länken du skickade hade jag stor nytta av för att komma vidare. Dock finns inget avinstallationsprogram för Comodo (Free) Firewall. Så det var inte lösningen.

 

MVH Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var version 3 av Comodo Firewall du har/hade: http://forums.comodo.com/help_for_v3/full_removal_of_comodo_firewall_pro_3_with_safesurf_toolbar_if_regular_uninstall_method_fails-t17220.0.html se under rubriken "For novice users..."

Annars så ingår ju Comodo Firewall i deras "Internet Security"-paket och därför är det rimligt att avinstallationsprogram för "Internet Security" också kan avinstallera brandväggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var version 3 av Comodo Firewall du har/hade: http://forums.comodo.com/help_for_v3/full_removal_of_comodo_firewall_pro_3_with_safesurf_toolbar_if_regular_uninstall_method_fails-t17220.0.html se under rubriken "For novice users..."

Annars så ingår ju Comodo Firewall i deras "Internet Security"-paket och därför är det rimligt att avinstallationsprogram för "Internet Security" också kan avinstallera brandväggen.

 

Jo, jag följde instruktionerna till punkt och pricka. På stående fot minns jag inte varför det inte fungerade men något vajsing var det...kommer snart på det. Vad gäller Internet Security-paketet krävs det att du har licensen för 70 dollar och jag betalar dem inte för att bli av med deras skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar inte att du ska installera paketet utan att samma avinstallations- registerstädningsprogram borde fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

 

Som vanligt hade du rätt. Efter att ha nagelfarit allt som ledde till och från din länk "forum Comodo" så visade det sig att några glada innehavare av detta klisterprogram själva snickrat ihop ett script/ett program i brist på Comodos. Detta fick bort det sista skräpet (tror jag). Härligt!!!

I skrivande stund har jag inte lösningen tillgänglig men om någon kan vara behjälpt av filen, kan jag gräva fram den någonstans.

Tack Cecilia//Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...