Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbläsare stängs ständigt ner samt blåskärm


Rhyno

Rekommendera Poster

Tjena,

 

Skaffa mig en burk för ca: 1år sedan, som krånglade REJÄLT.

Bland annat så lät den mig inte installera diverse program, då de kom upp felmeddelande om att det gått snett. Datorn fick blåskärm titt som tätt och stängde ner sig.

 

Hursomhelst, Det ja fick höra var att mitt moderkort va trasigt. Så ja köpte ett nytt kort. Även nytt nätagg & nytt grafikkort.

 

Trots detta så återkom felen, Startar jag upp en Webbläsare (Firefox,Chrome, what ever) så kan ja räkna med att de stänger ner den för mig inom de närmsta minuterna.

 

Så ja bytte Hårddisk, Satte i en annan och installerade windows 7 på denna. Men de funkade lika dåligt ändå. Min tänke var att de berodde på att jag hade min andra HDD som andradisk. Så ja plockade ur den, provade igen, Men de återkom.

 

Då är min fråga; Va kan vara galet? Jag har bytt allt utom Ram-minnen som jag började på att byta ut Hårdvara. Så kan de bero på dom?? (Ville kolla här först innan ja köper ytterligare mer saker till den).

 

Jag har även kört Virus&Spyware koll på den, utan att få något fel.

 

Tack på förhand

 

//Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Testa minnet med Memtest86+ kan vara en bra idé.

 

Ladda hem denna om din dator klarar att boota från ett USB minne: Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) stoppa in ett tomt USB minne samt välja USB som boot enhet.

 

Annars tar du hem denna .ISO fil och bränner ut på CD-skiva.

Du måste först packa upp .zipfilen och dra ut .iso filen.

Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip) Datorn skall boota från CD-skivan.

 

Obs att du skall välja bränn ISO i ditt CD-brännarprogram. Klarar det inte av att bränna ut iso (det är en skivavbild/image som innehåller flera filer) så kan du ladda hem detta lilla gratisprogram och bränna ut iso-filen med ImgBurn (tror nedladdningsrutan kommer upp själv efter ett tag).

 

Instruktioner för Imgburn i inlägg #13

http://eforum.idg.se...39#entry1557939

 

Låt minnestesten Memtest köra i flera timmar över natten eller dagen, men börjar du få upp error (felmeddelanden) så kan du avbryta.

Memtest körs alltså direkt från Bootbart USBminne eller CD-skiva och påverkar inte alls hårddisken på något sett och inget operativsystem på hårddisken används.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att även om garantitiden nu gått ut så har du möjlighet att reklamera minnena genom att vända dig till säljaren.

 

Tillägg: Reklamationstiden är tre år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...