Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med min asus 1005HA händer absolut ingenting


teknikdrullen

Rekommendera Poster

teknikdrullen

Hej jag har samma problem med min asus 1005HA händer absolut ingenting i startljud eller lampor som blinkar helt svart skärm har provat att trycka ned alla f knappar kan någon hjälpa mig den har ingen inbyggd dvd spelare så man kan inte köra något hjälpprogram mvh Teknikdrullen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teknikdrullen

Ja det har jag men det blir samma resultat alla tre lampor lyser blått så det finns ström till den men jag hör inget fläkt ljud vid uppstart mvh Teknikdrullen

.. och utan batteri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur började felet, var det efter att datorn gått ned i viloläge och sedan kunde du inte starta upp eller bara dog den när du använde den?

 

Vad händer om du trycker och håller in Power On knappen i minst 4sek?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har samma problem med min asus 1005HA händer absolut ingenting i startljud eller lampor som blinkar helt svart skärm har provat att trycka ned alla f knappar kan någon hjälpa mig den har ingen inbyggd dvd spelare så man kan inte köra något hjälpprogram mvh Teknikdrullen

Hur gammal är datorn?

 

Om inget alls händer så hjälper det ju inte att ha en DVD-enhet för även då måste ju datorn kunna starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teknikdrullen

Hur gammal är datorn?

 

Om inget alls händer så hjälper det ju inte att ha en DVD-enhet för även då måste ju datorn kunna starta.

 

Datorn startar men det blir inget på skärmen

knappt 1,5 år gammal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju att försöka reklamera datorn hos säljaren. Det är ju inte lätt att överhuvudtaget försöka fixa med något mer avancerat när det gäller bärbara datorer.

 

Förut skrev du händer

händer absolut ingenting i startljud eller lampor som blinkar
och det tolkar jag som att BIOS inte börjar köra.

 

Nu skrev du

Datorn startar men det blir inget på skärmen
Är det för att fläkten börjar snurra som du anser att datorn startar eller händer det något mer?

 

Har du haft problem med datorn tidigare?

Har den blivit varmare på sistone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teknikdrullen

Det går ju att försöka reklamera datorn hos säljaren. Det är ju inte lätt att överhuvudtaget försöka fixa med något mer avancerat när det gäller bärbara datorer.

 

Förut skrev du händer och det tolkar jag som att BIOS inte börjar köra.

 

Nu skrev duÄr det för att fläkten börjar snurra som du anser att datorn startar eller händer det något mer?

 

Har du haft problem med datorn tidigare?

Har den blivit varmare på sistone?

 

Ja det är det enda som händer fläkten startar men lägger av efter 5 sekunder

nej den har inte blivit varmare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teknikdrullen

Ja det är det enda som händer fläkten startar men lägger av efter 5 sekunder

nej den har inte blivit varmare

 

Bios vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BIOS är det första som kör i en PC-dator, dvs om den inte är från i år och ligger i långt fram tekniskt.

 

När fläkten går igång och datorn sedan stänger av sig efter 5 sekunder, låter det lite som överhettning, under förutsättning att du har prövat tipsen tidigare i tråden inkl. inlägg 5. Det kan vara svårt att få bort damm själv från en liten netbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...