Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony NEX vs. Canon IXUS


A Persson

Rekommendera Poster

Har i några år nu varit ägare till en Canon EOS 400D. Arbetar som fotograf inom rörlig bild & har stillbildsfotograferingen mer som en hobbysyssla. Tyvärr har den hobbyn sjunkit en aning den senaste tiden och jag funderar därför på att "byta ner mig". Mycket pga. att nuvarande systemkameran blir för klumpig att ha med sig då man bara vill ha något att föreviga dagliga minnen med, vilket oftast är fallet. Detta gör att den blir stående i garderoben och bara åker fram några gånger per år då jag vill försöka få någon fin porträttbild eller liknande.

 

Har funderingar på att istället införskaffa en Sony NEX, alternativt en Canon IXUS. En Canon IXUS känns ju smidigast att bara "ha med", men det jag undrar över är om NEX:en kan väga upp detta med bättre kvalité, känsla eller liknande?

 

Någon med erfarenhet av båda dessa som kan vägleda mig om fördelar & nackdelar? Kan en Sony NEX vara lika smidig att ha med med ett litet objektiv kanske?... Som sagt, viktigast är ju inte bara att jag ska vilja utan även orka ta med mig kameran!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony NEX blir ju inte riktigt lika smidig som en Canon Ixus men det är inte långt ifrån. Dessutom så får du bättre kvalite, inställnignsmöjligheter och du kan byta objektiv på en NEX. Jag tror att du skulle bli väldigt nöjd med en Sony NEX!

 

Sen kanske du borde kolla in Canon G12 också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...