Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inta viloläge


Yellow dog

Rekommendera Poster

Att inta viloläge är väll nått som de allra flesta av oss gör, fast hur får jag min dator att inta viloläge på ett visst klockslag?

Och hur gör jag sen för att få den att starta upp igen också detta på ett visst klockslag.

 

 

Har kollat lite i schemaläggaren fast inte lyckats hitta något användbart, så någon som har en ide.

 

Som ex. kan vi säga att datorn skall "somna" kl.19:30 och vakna kl.06:30.

 

Detta borde väll vara praktiskt möjligt, eller??

 

Datorn används för att driva en webbkamera och då känns det lite onödigt att ha det hela igång när det är beckmörkt ute.

 

Därför tänkte jag schemalägga det hela så det skötte sig självt (förhoppningsvis).

 

Os är windows 7 ultimate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna en kommandoprompt. Knappa in shutdown /?. Där kan du få information om hur du sätter datorn i viloläge. Tror jag. Jag sitter på en gammal xp-dator som inte har viloläge så jag kan för stunden inte dubbelkolla.

 

Dock har jag just nu ingen bra lösning på att starta datorn igen. Min dator startar pga Windows Media Center, då den spelar in tv-program och sånt. Men jag vet inte hur dom åstakommer det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cluster

Ser ut som det borde fungera, har mixtrat lite så vi för se om den somnar i kväll eller om jag får gå ut och "lägga" den :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...