Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail i Xperia X8


Gullikan

Rekommendera Poster

Jag har en Xperia X8 som jag skulle vilja synka mina mailprogram i så jag inte behöver gå in på webben varje gång jag får mail. Kan man det? Hotmail? Webbaserad mail? Som ni kanske märker kan jag inte så mycket om mobiler men vill gärna kunna mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du e-post redan och vilken leverantör har du? Det brukar fungera om man ansluter med Imap, då brukar breven få ligga kvar och man kan komma åt dom från telefon, web eller dator.

 

Dock är det bra att veta att om man inte har stort utrymme i sin brevlåda så kan man råka äta upp allt utrymme och så kan man inte ta emot brev längre. Hotmail lovar obegränsat utrymme så den brukar lämpa sig för en sån här lösning.

 

Men för att ansluta till hotmail från luren så kolla om du har en Exchange anslutning. Hotmail använder helst Exchange för att prata med lurar. Jag hade tidigare en X10 Mini och den hade en Exchange anslutning så din borde ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har e-post, ja. Hotmail och en Groupwise-adress. Exchange verkar jag ha och det är tre som är leverantör. Jag har gjort ett försök att lägga upp ett konto men det funkar inte... Vad skriver man dom servernamn? Är det http://www.hotmail.com för hotmail? Vad är domän?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...