Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bildfiler som blivit RTM?

icanseelandnow

Recommended Posts

icanseelandnow

För ett tag sedan krånglade min dator och för att rädda bilderna bad jag en bekant om hjälp. Min bekant sa sig då ha packat filerna på en extern hårddisk som jag sedan, enkelt, skulle kunna packa upp. När jag fick tillbaka filerna (på en ny dator) har de nu filändelsen RTM.

Men RTM är en drivrutin?! Har mina bilder förvandlats till något annat eller är det inte alls bilderna som ligger där? Kan jag få tillbaka dem på något sätt?

Den bekanta är nowhere to be seen så att säga.

Alla tips skulle vara otroligt uppskattade!

Låter ju helt konstigt??

http://www.downloadatoz.com/file-extensions/rtm-file-extension.html

Citat:

.RTM kan stå för Real Tracker Module file - audio fil som används av Real Player eller RTM file extension also refers to LabVIEW Run-Time Menu file, which is considered as a custom menu created for a virtual instrument built with LabVIEW scientific measurement software.

Har han inte gett dig fel filer bara då?

Vad är det för filstorlek och hur många är det?

Jag har aldrig vad jag kan komma på stött på detta format - speciellt inte vid packning.

Mvh

Också undrande.. är det verkligen filtillägget som är RTM?

Eller har du valt dölja filtillägg för vanliga filtyper?

Så att filen kanske heter sommarbilder.rtm.zip men att du inte ser .zip?

Precis och är den packad med zip så står det PK i början sedan filnamnet på bildfilen.jpg

Inringade:

post-73434-0-16660400-1319659059_thumb.png

icanseelandnow

Det är ca 100 filer. Den tyngsta är 1,59 MB.

Så här såg det ut i Notepad:

Betyder det att det inte är en bild?

Ska kolla med fler än bara den här filen för att säkerställa att alla ser likadana ut (eller förhoppningsvis så gör de inte det).

post-124457-0-12973300-1319700337_thumb.png

Nej, det där är något helt annat du fått.

mfc90.dll.21022.08.Microsoft_VC90_MFC_x64.rtm

En Windows systemfil för installationer etc. som finns i Windows cab ser det ut som.

Har du försökt packa upp en Cabinet fil istället? Dessa är ju packade i cab format.

http://www.wincabs.c...nglish/4450.htm

För ett tag sedan krånglade min dator och för att rädda bilderna bad jag en bekant om hjälp. Min bekant sa sig då ha packat filerna på en extern hårddisk som jag sedan, enkelt, skulle kunna packa upp. När jag fick tillbaka filerna (på en ny dator) har de nu filändelsen RTM.

Du ville rädda bilder - din bekant packade(?) filer men inte nödvändigtvis bara dina bilder?

Hur krånglade din dator?

(Funderar på korslänkade filer?)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...