Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem att ansluta till internet via vissa trådlösa närverk.


fugi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med att ansluta till internet via vissa trådlösa nätverk. Mitt hemmanätverk funderar utmärkt, och de flesta andra brukar fungera. Men tex på SJ-tågen, eller bussar med wifi så har jag aldrig fått det att fungera. idag skulle jag testa nätverket som vi har i huset, men fick samma problem där också.

 

Jag lyckas ansluta till nätverket, men kommer inte åt internet.

 

Det brukar stå typ "det tar ovanligt lång tid att ansluta".

 

Jag har max i signalstyrka.

 

Jag har win vista hope premium.

 

Det gick utmärkt att ansluta med iphonen, så jag antar att det är någon inställning eller så på datorn som är problemet.

 

Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har problem med att ansluta till internet via vissa trådlösa nätverk. Mitt hemmanätverk funderar utmärkt, och de flesta andra brukar fungera. Men tex på SJ-tågen, eller bussar med wifi så har jag aldrig fått det att fungera. idag skulle jag testa nätverket som vi har i huset, men fick samma problem där också.

 

Jag lyckas ansluta till nätverket, men kommer inte åt internet.

 

Det brukar stå typ "det tar ovanligt lång tid att ansluta".

 

Jag har max i signalstyrka.

 

Jag har win vista hope premium.

 

Det gick utmärkt att ansluta med iphonen, så jag antar att det är någon inställning eller så på datorn som är problemet.

 

Någon som har något förslag?

 

På SJ-tågen så ska man ange biljettkoden som står på biljetten (första klass). (Man kommer till SJ:s "startsida" när man väljer "SJ" som wlan. Det är där man skriver in koden som står på biljetten. Funkar det inte, kan du be konduktören att hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På SJ-tågen så ska man ange biljettkoden som står på biljetten (första klass). (Man kommer till SJ:s "startsida" när man väljer "SJ" som wlan. Det är där man skriver in koden som står på biljetten. Funkar det inte, kan du be konduktören att hjälpa dig.

 

Jag kommer alltså inte så långt. Det finns ingen "startsida" att skriva in något på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kommer alltså inte så långt. Det finns ingen "startsida" att skriva in något på.

 

Hej igen!

Du gör en sökning på trådlösa nätverk, väljer SJ som kommer upp som "öppet nätverk", klicka på anslut. När du sedan försöker surfa, kommer du till startsidan, där du ska logga in med biljettinloggningen (står på biljetten om det är första klass).

Be gärna konduktörn om hjälp om du behöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...