Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wordpress eget företag


erikknutsson

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har fått en förfrågan att göra en hemsida åt en kund. Kunden har sagt att han vill kunna använda sig utav wordpress vid uppdatering utav sidan. Min fråga är om jag får ta betalt för att sätta upp en sida i wordpress från en template och sedan ta betalt?

Jag skapar inte templaten utan använder mig utav en redan existerande template isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att du får, du lägger ju tid på att hjälpa kunden med något.

Sedan om du köper en template kan ju göra avdrag för detta samt lägga på denna kostnad för kund, om du så önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att du får, du lägger ju tid på att hjälpa kunden med något.

Sedan om du köper en template kan ju göra avdrag för detta samt lägga på denna kostnad för kund, om du så önskar.

Så jag kan alltså köpa en template, lägga till allt kunden vill ha. Sedan ta betalt för att jag har gjort arbetet?

 

Btw tack för väldigt snabba svar här!

 

Mvh Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst, förutsatt att du har en egen firma och allt vad det innebär.

 

Hur tror du annars att man får lön om man inte tar betalt för arbete? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan alltså köpa en template, lägga till allt kunden vill ha. Sedan ta betalt för att jag har gjort arbetet?

 

Btw tack för väldigt snabba svar här!

 

Mvh Erik

 

Naturligtvis, det är så det funkar... Fast jag hade ju inte sålt själva templaten, utan tiden det tagit att anpassa den för kunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis, det är så det funkar... Fast jag hade ju inte sålt själva templaten, utan tiden det tagit att anpassa den för kunden.

Kunden måste väll äga rättigheterna till templaten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...